Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Myllyn valinnasta  (Luettu 176434 kertaa)

cebba

• Pikakahvi
  • Poissa Poissa
Vs: Myllyn valinnasta
« Vastaus #405 : Tammikuu 14, 2020, 22:32:49 ip »

Paljon lähiakoina myllyjä vertailleena olen pääni sisällä rajannut vaihtoehdot Eureka Mignon Specialitaan ja Niche Zeroon.

Itse tein samanlaisen rajauksen ekaa myllyä hankkiessa n. vuosi sitten. Eli luonnollisesti tällä hetkellä keittiön pöydällä on molemmat, tosin Niche ollut vasta n. kuukauden.

Molemmat on hyviä myllyjä hintaluokassaan, mutta niiden käyttö on aivan erilaista ja määrää kumpi sopii paremmin. Eli single dosing vs hopper, kumman haluat? Eureka oli mukava kun säädöt oli kohdallaan ja samaa papua riitti vielä pitkäksi aikaa, mutta kun hankin useammin eri papua pienissä erissä niin single dosing on paljon mielekkäämpää.

Eureka jauhaa käsittääkseni myös ihan ok suodattimelle, mutta en ikinä sitä testannut. Käytännössä tuskin kukaan jaksaisi Eurekalla vaihdella espresso- ja suodatinkarkeuden välillä jatkuvasti - itse en siis kertaakaan. NZ:lla sen sijaan on mahdollista vaihdella, ja sehän olikin se viimeinen potku NZ:n hankintaan, kun pääsin sitten eroon halvasta suodatinmyllystä. Yleensä jauhan aamulla NZ:lla suodattimelle ja loppupäiväksi säätö espressolle.
Kirjattu