Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Makutestiä ensimmäisen ja toisen shotin välillä  (Luettu 15189 kertaa)

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: Makutestiä ensimmäisen ja toisen shotin välillä
« Vastaus #30 : Tammikuu 28, 2011, 14:11:05 ip »

Lainaus käyttäjältä: wanico
Nespresson teettämän tutkimuksen mukaan koteihin hankittuja "markettilaitteita" käytetään harvoin käytön hankaluuden takia. Minä taas epäilen että käyttö hiipuu koska likainen laite ei valmista enää hyvän makuista juomaa. Toinen syy juoman huonoon makuun on viikkoja kaapissa avonaisena maannut valmisjauhatus.

Kolmas syy lienee se, ettivät omistajat läheskään aina opettele käyttöä kunnolla. Ostajat eivät ehkä tiedä mitä espresso on ja miten sitä valmistetaan. Thermoblock kone oikaisee toki monia mutkia, mutta muutama ystävä on koneensa kaappiin pannut, koska juoma oli pahaa. Kun olen kysynyt miten he ovat sen valmistaneet, olen todennut heidän tehneet periaatteessa kaikki mahdolliset virheet eikä juuri mitään oikein. Yksi perusvirhe on ollut valmiin juoman määrä. Jos sinkku sihdillisellä valuttaa desin vettä läpi ei tulos voi olla kovin hyvä yms... Eli Kyseessä ei ole Nespresson tutkimuksen "hankala käyttö" vaan haluttomuus opetella käyttämään oikein.

Ja toki tuo mainitsemasi puhdistus. Yksi tuttu harmitteli, kun ei tule enää vettä läpi Krupsissa. Kysyin oletko milloin putsannut koneen kalkista ... tai muutenkaan. Vastaus oli "Pitääkö sitä putsata?". Kone  oli ollut kolme vuotta käytössä. No se toimii taas kun ohjeistin putsaamaan. Olihan tuo vielä auennut tukoksistaan.

Että semmoisia... anteeksi ystävät, jos luette tätä ja tunnistatte itsenne, mutta näin se vain on.

Mutta ehkäpä minäkin alan tutkimaan makueroja tarkemmin, jos hankin takaisin huuhtelun hoitavan  koneen... kirjoita ihmeessä lisää, niin opimme enemmän asiasta.
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini