Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kahwiki on taas toiminnassa! Sen löydät täältä: http://www.ristretto.fi/w/

Kirjoittaja Aihe: Internetkaupat  (Luettu 11042 kertaa)

timoh

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Internetkaupat
« : Maaliskuu 03, 2007, 12:34:46 ip »

Moi,

Kävin läpi kahvilasi.netin foorumin ja siellä olevat kommentit ulkomaisista Internet-kaupoista. Vaikka aihe on aikalailla kulunut, niin haluaisin silti kysyä mielipiteitä.

Itse olen erinäköisiä tavaroita Internet-kaupoista tilannut ja kokemuksia on niin hyviä kuin huonojakin. Loppupelissä kaikki tilaukset ovat menneet hyvin, mutta kokemukseni mukaan asiakaspalvelu ei aina ole kovin hyvää silloin kun jotain menee toimituksessa pieleen.

Ajattelin hankkia BFC Junior Plussan, jota ei tiettävästi saa Suomesta. Saksasta ja Hollannista löytyy useita verkkokauppoja josta sitä saa. Eli mistä verkkokaupoista voisit ostoa suositella ja miksi?

ESW, espressocoffeeshop ja Alles in Allem oli jo hyvin käsitelty kahvilasi.netin foorumilla :)

Timo
Kirjattu

Teme

  • Administrator
  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1497
    • ristretto.fi
Internetkaupat
« Vastaus #1 : Maaliskuu 03, 2007, 14:02:00 ip »

Omia kokemuksia (positiivisia sellaisia) on mainitsemiesi liikkeiden lisäksi seuraavista:

www.espressoxxl.de
www.happydonkey.co.uk
www.hasbean.co.uk

Palvelu on ollut ystävällistä ja tilattu tavara on tullut pikaisesti. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta hinnatkin ovat olleet kilpailukykyiset. Näistä kaupoista taitaa tuo espressoxxl olla ainoa, joka myy tuota BFC Levettaa (mutta espressocoffeeshopin hinta on huokeampi ja lisäksi maksaminen helpompaa).

T. Teme
Kirjattu

timoh

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Internetkaupat
« Vastaus #2 : Maaliskuu 03, 2007, 14:11:31 ip »

Lainaus käyttäjältä: Teme

Palvelu on ollut ystävällistä ja tilattu tavara on tullut pikaisesti. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta hinnatkin ovat olleet kilpailukykyiset. Näistä kaupoista taitaa tuo espressoxxl olla ainoa, joka myy tuota BFC Levettaa (mutta espressocoffeeshopin hinta on huokeampi ja lisäksi maksaminen helpompaa).
T. Teme


Kiitos Teme,

Kertoivat tuolla espressocoffeeshopissa että he eivät myy BFC Levettaa vaikka niin heidän sivuillaan mainitaan.

Timo
Kirjattu

CD

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 72
Vast:Internetkaupat
« Vastaus #3 : Huhtikuu 02, 2007, 09:49:40 ap »

Sori vaan offtopic, mutta onkohan toi www.allesinallem.com mennyt jo konkkaan? en pääse enää niitten sivuille. Vaatii käyttistä ja passua..

Mun mylly on siellä vieläkin "huollossa". Syyskuussa lähetetty sinne, tammikuussa tehdas ilmoitti että on korjattu ja palautettu allesinallemiin. Ei setä oo viittiny vastata puhelimeen eikä maileihin.

Taitaa olla menetetty mylly, perhana.
Kirjattu

Ilkka

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10
    • http://kuvitelmaa.net/
Vast:Internetkaupat
« Vastaus #4 : Huhtikuu 02, 2007, 22:39:37 ip »

Lainaus käyttäjältä: CD

Mun mylly on siellä vieläkin "huollossa". Syyskuussa lähetetty sinne, tammikuussa tehdas ilmoitti että on korjattu ja palautettu allesinallemiin. Ei setä oo viittiny vastata puhelimeen eikä maileihin.

Taitaa olla menetetty mylly, perhana.


Auts  :cry:
Kirjattu

Esa

  • Administrator
  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 874
Vast:Internetkaupat
« Vastaus #5 : Huhtikuu 03, 2007, 07:38:39 ap »

Eipä tosiaan kannata kysellä hyviä kokemuksia verkkokaupoista, sillä kutakuinkin kaikki verkkokaupat suoriutuvat hyvin, kun netin tilausjärjestelmällä tilaa ja tavara on varastossa. Kannattaa kuunnella huonoja kokemuksia, eikä ostaa ainakaan niistä paikoista, jotka tunnetusti eivät ole kiinnostuneet palvelemaan asiakkaitaan silloin, kun palvelua tarvitaan.

Kahvijuttuja en ole netitse tilannut muualta kuin Suomesta, mutta muuta kyllä, ja nykyään käsitykseni on, että Keski-Euroopassa ei ole ainuttakaan kunnollista verkkokauppaa.
Kirjattu

ojala

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vast:Internetkaupat
« Vastaus #6 : Huhtikuu 08, 2007, 12:08:34 ip »

Kahviaiheisista verkkokaupoista "huonolta näyttäneitä" kokemuksia on tullut vain kerran -- loppu hyvin kaikki hyvin tässäkin tapauksessa.

Tilasin www.jamaicacoffee.co.uk:sta hiukan eri papuja, mielenkiintona erityisesti Mavis Bank jota olemme aiemminkin juoneet ja tykänneet kovasti.  Tilaus lähti matkaan ja maksu veloitettiin luottokortilta.

Parin viikon kuluttua kyselin mitä tilaukselle mahtaa kuulua, johon vastattiin nopean asiallisesti että Mavis Bank odottelee lupaa Jamaica Coffee Boardilta, jonka takia toimitukset ovat viivästyneet ja homman pitäisi edetä seuraavalla viikolla.  Kerroin että lähdemme n. 3 viikon päästä lomalle mutta toimitus voidaan ottaa vastaan silloinkin.

Tammikuussa kahvi ei ollut vielä saapunut ja en löytänyt koko tilausta heidän tilaushistoriasta.  Laitoin kysymyksen missä mennään.  Vastaus tuli jälleen suhteellisen nopeasti, heillä oli päivitetty järjestelmiä joulukuussa ja vanhat tilaukset olivat kadonneet, ja pyysivät tilauksen sisältöä jotta voisivat sen toimittaa.

Tilauksesta oli itselläni tiedossa vain loppusumma ja se ei enää osunut yhteen minkään muistinvaralta kokeillun kahvierän kanssa, eli katsoin suurinpiirtein vastaavan setin ja lähetin heille tiedoksi.  Joku laatu vaihtui toiseksi (vaihtoehtona oli odottaa..) mutta kahvi lähti vihdoinkin matkaan ja saapui asiallisesti.

Pitkästä toimitusajasta huolimatta kahvi oli vastapaahdettua ja kerrassaan erinomaista (tosin syytäkin näihin hintoihin..).  Uusi setti oli hiukan arvokkaampi kuin mitä alunperin maksoin ja todelliset postikulutkin korkeammat kuin mitä veloittivat, eli tässä mielessä rahaa säästyi.
Kirjattu

Gagarin

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 95
Vast:Internetkaupat
« Vastaus #7 : Kesäkuu 21, 2007, 19:31:58 ip »

Tämmönen two cents:

Tavaran lähettäminen ulkomaille on aivan helvetin kallista. Nimimerkillä juuri 50 euroa 13 kg paketin palautuksesta maksanut. (Ja kyllä, ymmärtääkseni postipaketti on halvin tapa päästä rakkineesta eroon).

Ulkomailla on poikkeuksetta ehto että mahdollinen palautus a) jos ei ole tyytyväinen tai b) myöhemmin, jos takuuhuolto iskee menee aina omaan piikkiin. Tämä on laillista (sen sijaan on laitonta periä palautustapauksessa myös alkup. lähetyskuluja). Takuuhuoltotapauksessa(kin) firma kyllä vastaa lähetyskuluista takaisin tänne mutta toiseen suuntaan joutuu maksamaan itse.  

Yrityksillä on bulkkisopimukset dhl:n kanssa joten lähettäminen tänne on heille halpaa, mutta se palauttaminen on tosi kallista. Voisin kuvitella että jos koneensa joutuu lähettämään pari kertaa huoltoon, niin on äkkiä kurottu kasaan hintaero kotimaisen ja ulkomaisen kaupan välillä. Suomessahan palautus tai takuuhuolto ei saa maksaa kuluttajalle mitään.

Edellä sanottu ei tietenkään päde kuin koneita tilattaessa, samahan se on jos kahvia tilaa, se joko tulee perille tai ei (harvoinpa niitä palautellaan).
Kirjattu

CD

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 72
Vast:Internetkaupat
« Vastaus #8 : Kesäkuu 21, 2007, 19:52:05 ip »

Kirjottelinkin Allesinallem aiheesta tonne "muu kahviaiheinen keskutelu".

Laitetaas sama tänne.

Sain tänään vihdoinkin vastauksen EU-kuluttujakeskuksesta koskien Alles in Allem -nettikauppaa ja takuukorjaukseen lähetettyä Solis -kahvimyllyä. Nämä oli lähetetty viime syyskuussa saksaan:

"Hei

Olen nyt saanut Saksasta vastauksen valitukseesi. Yritys ei ole vastannut heille tässä asiassa lähetettyihin sähköposteihin eikä kirjeeseen.
Saksan kollegani on saksalaisten keskustelupalstojen kirjoitusten perusteella arvioinut, että kyseessä on huijaus.
Verkostomme voi ainoastaan pyrkiä sovintoratkaisuun myyjän kanssa. Sen pidemmälle meillä ei ole valtuuksia. Tässä tapauksessa
ei siis sovintoa ja joudumme päättämään käsittelyn. Jos itse käyt tämäntyyppisillä suomalaisilla keskustelupalstoilla, kannattaa varmaan
kertoa asiasta myös muille, jotta osaavat varoa.

Valitettavasti tämä tapauksesi päättyi näin ikävästi, aika ajoin törmäämme samaan myös muiden saksalaisliikkeiden kanssa.

Hyvää keskikesän juhlaa kuitenkin

Leena Lindström
Euroopan kuluttajakeskus Suomessa
puh 09 7726 7826 "
Kirjattu