Olen aina ollut innokas, mutta jokseenkin lahjaton valokuvaaja...
Olen joutunut ja onnekseni ssanut mahdollisuuden pyytää apua osaavammilta kuvaajilta. Monta kertaa avut on olleet tosi helppoja, mutta oma oivallus vain ei ole riittänyt (samahan koskee kahvittelua ja miltei mitä vain).
Digikuvaukseen siirryin heti, kun tekniikkaa oli tarjolla. Ikinä ja siis
ikinä en enää hanki filmikameraa. On se vaan opettavaista, kun ei tarvitse odottaa, että rulla tulee täyteen ja sitten kuvat valmistuvat joskus. Heität kuvista 97% jonnekin kenkälaatikkoon odottamaan ties mitä. Onnistuneet otoksetkin on siellä saman laatikon toisessa päässä...
Digipokkarilla on menty jo monta vuotta, miltei joka vuosi vaihtaen.
Itse olen sitä mieltä, että vain se kamera on hyödyllinen, joka on mukana silloin kun on kuvan oton paikka.
Minulla onkin aina kamera mukana, koskaan ei voi tietää, milloin sitä tarvitaan (ja työssä miltei päivittäin).
Lisäksi olen nalkkiintunut siihen (harha?) käsitykseen, että on eduksi, jos kamerassa lukee päällä Nikon... siitä tietää, että kyseessä on kamera

. Eipä sillä, kyllä minä Leican tunnistan kameraksi ihan yhtä hyvin.
Nyt pitäisi vielä hankkia digijärkkäri kuvausherkutteluun. Senkin pitää tietysti olla yllämainittua merkkiä. Valikoimaa vaan on runsaasti, eikä oikein ole halua investoida ominaisuuksiin ja arvoihin, joille ei ole tarvetta.
Jos joku on kiinnostunut, niin minulta saisi ostaa Nikon F1 kameran, mieluummin hankin sillä fyffellä vaikkapa vipukeittimen...
O.K.