Proffa on nyt käytössä.
Kiitos, tämä selvisi. Mietin vain, kun tuolla alaviitteessä mainitset samalla kertaa kaksi mallia "Europiccola Professional". Nimittäin toinen malli on Europiccola ja toinen Professional. Sitten on vielä Stradivari, Stradivari Professional ja Stradivari Romantica, joilla on poikkeava muotoilu mm. jalustan, Grupon ja vivun osalta. Sitten on vielä malli Pavoni Gran Romantica. Europiccolan ja Proffan paketissa lukee molemmat nimet, mutta sellaista mallia ei olekaan kuin Europiccola Professional, ainakaan katalogin mukaan. Sama paketti on molemmilla malleilla ja siksi molemmat mallit siinä mainittu. Näin olen ollut ymmärtävinäni...
No sorry, tämä pilkun viilaaminen, eihän sillä suurta väliä, mutta itse hämmennyin, kummasta kirjoittat, tai onko sinulla molemmat mallit...mutta ehkä se johtuu siitä, että olen vain tällainen höpelö.

Sitten lämmönhallinnasta. Toimitko käsikirjan ohjeen mukaan, eli päästätkö 0,5 barin paineen kohdalla "valepaineet" pois? Kahvin saa ilmankin tätä manooveriä keitettyä, mutta olen ollut huomaavinani, että pressostaatti toimii tasaisemmin, kun päästää tuossa vaiheessa hieman höyryjä pois. Näin tosiaan manuaalissa neuvotaan, ja minusta se toimii. Ei muuten, mutta olitko se sinä, vai joku muu, jonka mielestä tuo vaihe on turha. Minusta se ei ole. En nyt tiedä onko tuo valepaine oikea termi, mutta sellainen manuaalissa mainitaan. Jossain manuaaliversiossa näin kehotetaan tekemään 5 sekunnin ajan, mikä aktivoi pressostaatin ja vakauttaa toiminnan.
Silloin tällöin olen koneen lämmetessä touhunnut jotain muuta eri huoneessa ja kun olen tullut katsomaan joko on paineen poiston aika, onkin kone ollut jo lähellä 0,8 barin painetta, enkä ole tuota tehnyt. Tällöin paine on heitellyt paljon herkemmin, mikä vaikuttanee lämpötilaankin, kun vastus käynnistyy tiuhempaan.