nonii, nyo parisen vkoa LaPavo ollut lämpimänä ja kokeiluja takana erilaisista jauhatuksista ja määristä muutamia... Eilen testasin kaverin vaa'alla oman silmämääräisen papu/pöönä määrän, ajattelin et laitetaan liki 16g eka oli 16,3 ja toinen 16,1, joten silmä on tarkka... nyt vaan jauhatuksen karkeuden kun saa kohilleen ja tampin Louhenpajalta niin eikähän tämä etene taas... Kaverin sähköWilfa jauhoi essokarkeudelle sellasta että jo kahvaa vääntämättä alkoi valua läpi, oli kyl aika olematon tamppauksin koska se orggis-lelu-tamppi enkä kylässä viittiny liian tiiviiksi tehä ettei tartte sitten alkaa siivoileen jokapaikkaa (tosin kotona hokasin et kääräsen pienen muovipussin siihen kahvan ja grouppon ympärille jos menny liiaan tiukkaan eikä mitään tuu läpi ja paineet jotenkin purettava, tämä hyvä konsti)... mut joo, siis, tällasta (kts.kuva alla) ihan vaan silmämääräisellä papumäärällä, uuttoaika sen ~25sekkaa ja papuna perushalpa Lidln Lavazza caffe espresso joka siis 100%arabicaa kuten kaikki tiedämme...

on tää ihan ok ja parempaa ku kahvilan mömmöt tääläpäi
sori ku kuva niin kauheen kokone, koitan pienentää jos osaanE: nii ja toi lasi on nyt vaan ihan liian väärä, tiedetään, mutta ei kylässä ollu parempaakaan. Ja siis creman määrä mulle ainakin ihan riittävä. Kuten yllä puhettakin ollu että eihän se creman määrä maun tae ole niin jotenkin koitan siihen tuudittautua. Varmaan ne crema-kokeilutkin tässä vielä tulee... itse kyllä ihan tyytyväinen lopputulokseen tällähetkellä
E2: ja tuolla aiemmin sanoin että tytärkin laitteesta tykkää, ikää siis 9v, niin pari pv sitten tokaisi että saako hän tuon laitteen sitten kun minä olen vanha... pakkohan se oli luvata.. ja onse jo parikertaa kahvaakin kammennut kaverina, yhteinen harrastus näemmä