Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: All about Pavoni - kaikki pavonista  (Luettu 433075 kertaa)

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #180 : Tammikuu 04, 2012, 12:43:33 ip »

Onko kukaan kokeillut edes huvikseen tuota järjestystä? Kahvi kuppiin, maito päälle ja koko sotku höyrytetään vaahdoksi. Ei kovin hyvää mainosta Pavonille - tai juurikin sitä. M kysyy vielä: "Is that all it does?"

Tuohon aikaan espresson valmistus kotona on ollut aika harvinaista ja ymmärrys maidonvaahdotuksen detaljeista ei ehkä ole ollut kovin yleistä. Hemmetti, tuskin nykyisinkään valtaosa elokuvateatterin yleisöstä huomaisi tuossa mitään outoa.
Uskon, että mainos on ollut ihan hyvä.
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #181 : Tammikuu 04, 2012, 18:17:48 ip »

Tuohon aikaan espresson valmistus kotona on ollut aika harvinaista ja ymmärrys maidonvaahdotuksen detaljeista ei ehkä ole ollut kovin yleistä. Hemmetti, tuskin nykyisinkään valtaosa elokuvateatterin yleisöstä huomaisi tuossa mitään outoa.
Uskon, että mainos on ollut ihan hyvä.

Ilman muuta. Olisin itsekin vieläkin ihan tyytyväinen tuollaisen nähdessäni.
Näyttää tuo aidommalta kuin purjelautailu sisähallissa.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #182 : Tammikuu 04, 2012, 22:35:54 ip »

Lainaus käyttäjältä: OskuK
Näyttää tuo aidommalta kuin purjelautailu sisähallissa.

Näyttää kyllä. Eikä elokuvissa kiinnitä niin tarkkaan huomiota siihen mitä  siinä tarkalleen ottaen tapahtuu. Nyt pitää kyllä tunnustaa, etten minäkään kiinnittänyt tuohon huomiota elokuvan tultua viimeksi jokavuotisissa bond uusinnoissa. Muutama päivä sitten mainitsin keittimen ostoaikeista työkaverille, joka tuli sitten työhuoneeseeni, ja kysyi: "Oletko nähnyt sen Bondin Pavoni pätkän?" Johon minä, "Olen tietenkin, eikö ole hieno?" Johon kaveri, joka ei espressoa itse keittele tokaisi: "Mitä ihmeen sotkua se tekee, kun vaahdottaa kahvinkin maidon kanssa."

Että näin  :-X
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #183 : Tammikuu 12, 2012, 21:26:57 ip »

Tekaisin pavoniini puiset kahvat vipuun ja suodinkahvaan. Tuli nätimpi ja ennen kaikkea ote on miellyttävämpi.
Kirjattu

Capulino

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #184 : Tammikuu 13, 2012, 22:30:53 ip »

Olen tässä miettinyt ostavani Pavonin vipukeitintä. Sopisiko se Gaggia Evolutionin jatkoksi kun tunnen että olen "kasvanut" taidoillani tuosta Gaggiasta ohi. Eniten olen miettinyt Europiccolaa (sopii hintaluokkaani parhaiten). Saa muitakin vipukeittimiä ehdoitella mutta suunnileen tuon Europiccolan hintaluokassa.

Kiitos
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #185 : Tammikuu 13, 2012, 22:38:42 ip »

Olen tässä miettinyt ostavani Pavonin vipukeitintä.

Tossahan äyniltä jäin vivunpäät ylimääräisiksi, siitä saisi oivan alun? ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Jolle

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 159
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #186 : Tammikuu 13, 2012, 23:25:21 ip »

Olen tässä miettinyt ostavani Pavonin vipukeitintä.

Jos vakavasti ajattelee kahvin valmistusta, niin kannattaa huomioida, ettei europiccolalla kestitä vieraita. Sillähän ei voi tehdä kuin yhden kahvin kerrallaan. Välissä on grupon annettava jäähtyä, ettei uutto tapahdu liian kuumalla vedellä. Käytännössä siis sillä tehdään vain yksi kupillinen ja sammutetaan kone.

Muutoin tuo on kyllä ihastuttavan yksinkertainen laite. Ja helppo käyttöinenkin kun omaksuu tietyt rituaalit. Näistähän löytyy paljonkin tietoa ja vertaistukea täältä.
Kirjattu
Faema E61 1gr -67, La Pavoni EN Europiccola,  Balance Brewer, Aeropress, Chemex, Mazzer Super Jolly, Macap MC4, Wilfa CGR1, Skerton,  Punainen Paahdin, Behmor 1600

wanico

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 150
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #187 : Tammikuu 14, 2012, 07:24:32 ap »

Jos vakavasti ajattelee kahvin valmistusta, niin kannattaa huomioida, ettei europiccolalla kestitä vieraita. Sillähän ei voi tehdä kuin yhden kahvin kerrallaan. Välissä on grupon annettava jäähtyä, ettei uutto tapahdu
Minusta europiccolalla voi tehdä 3-4 tuplaa putkeen. Koskeeko tämä grupon ylikuumeneminen myös mielestäsi professionalia jossa on lähes kahden litran tankki?
Kirjattu

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #188 : Tammikuu 14, 2012, 09:01:29 ap »

Minä en miellä noita Pavonin vipuja aloittelijan koneiksi, vaikka suht huokeita ovatkin.
Ne ovat asianharrastajan värkkejä. Yhden pykälän helpotusta toisi, jos vivun haluaa, jousivipukone.
Pavonin näköisistä esim. Elektra.
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Capulino

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #189 : Tammikuu 14, 2012, 10:02:56 ap »

Elektrahan on varteenotettava vaihtoehto mutta niitä en ole ainakaan itse nähnyt/löytänyt noin alle 800 euron. Itselleni tämä on liian kallis.
Kirjattu

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #190 : Tammikuu 14, 2012, 10:48:57 ap »

Onhan pavonillakin jousellisia, mut onko se paljon helpompaa kuin jousettomalla?
Itsellä ei kokemusta kuin toisesta, ja jos jotain olen oppinut, niin lämpötilojen kanssa on vieläkin tsemppausta.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #191 : Tammikuu 14, 2012, 12:44:35 ip »

Minä en miellä noita Pavonin vipuja aloittelijan koneiksi, vaikka suht huokeita ovatkin.
Ne ovat asianharrastajan värkkejä. Yhden pykälän helpotusta toisi, jos vivun haluaa, jousivipukone.
Pavonin näköisistä esim. Elektra.


Ei ne varmaan varsinaisesti aloittelijan vehkeitä olekaan, mutta ei tämä nyt mitään rakettitiedettä ole. Mielestäni parin kuukauden touhuamisen jälkeen onnistun saamaan vähintäänkin itselleni kelpaavan espresson aikaiseksi, ja minä olen mielestäni tässä suhteessa ollut vähän nirso. Minkäänlaista espresson valmistuskokemusta minulla ei aiemmin ole ollut.

Mikäli uuden hinta hirvittää (ja muutenkin), suosittelen harkitsemaan käytettyä. huuto.netissä noita esiintyy aina silloin tällöin ja ebayssa noita on jatkuvasti. Saattaa irrota huokeastikin.
Kuljetus on toki pieni riski, mutta ei mikään mahdoton rasti.
Kirjattu

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #192 : Tammikuu 14, 2012, 12:48:19 ip »

Onko kenelläkään muuten mitään tarkempaa tietoa tuon boilerin korkin kierteestä?
Mittaamalla se olisi puolta milliä vajaa M32x2, suunnilleen yhtä liki on jokin UNF-kierre, mutta ei kumpikaan ole oikein toleranssien sisässä. Voiko olla, että tuohon on jätetty jonkinlaista lämpölaajenemisvaraa?

Ajattelin, että tekisin puusta myös nupit höyryventtiiliin ja tuohon boilerin korkkiin, mutta en tahtoisi tuhota tuota originellia korkkia kierteitten takia.
Kirjattu

Jolle

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 159
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #193 : Tammikuu 14, 2012, 16:39:29 ip »

Minusta europiccolalla voi tehdä 3-4 tuplaa putkeen. Koskeeko tämä grupon ylikuumeneminen myös mielestäsi professionalia jossa on lähes kahden litran tankki?

Ei ole kokemusta professionalista, mutten ymmärrä miten se eroaisi tässä. Miten isompi "tankki" hidastaa lämmönsiirtymistä gruppoon?
Kirjattu
Faema E61 1gr -67, La Pavoni EN Europiccola,  Balance Brewer, Aeropress, Chemex, Mazzer Super Jolly, Macap MC4, Wilfa CGR1, Skerton,  Punainen Paahdin, Behmor 1600

Capulino

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8
Vs: All about Pavoni - kaikki pavonista
« Vastaus #194 : Tammikuu 14, 2012, 18:16:13 ip »

Tässä pieni kysymys Pavoni Europiccalon omistajille: Kuinka suuri shottikoko on? ja Voiko Pavonilla keittää monta shottia lyhyellä aikavälillä (n.5-10 minuuttia)
Kirjattu