Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Mazzer  (Luettu 3476 kertaa)

MrPatek

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Mazzer
« : Marraskuu 08, 2011, 23:45:38 ip »

Onko Mazzer Rocket myllyt aivan samoja kuin vastaavat Mazzer myllyt?
Kirjattu

Teme

  • Administrator
  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1497
    • ristretto.fi
Vs: Mazzer
« Vastaus #1 : Marraskuu 09, 2011, 19:54:29 ip »

Näyttäisi että ainoa ero on se myllyn takana oleva kyltti.

T. Teme
Kirjattu

MrPatek

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Mazzer
« Vastaus #2 : Marraskuu 10, 2011, 08:38:43 ap »

Kiitoksia tiedosta Teme!
Itsekkin arvelin asian olevan juuri noin.
Onko Mazzerin käyttäjillä heittää kommentteja väliltä Mazzer Mini Electronic A/Mazzer Mini Electronic B?
Kumpaan versioon olette päätyneet näiden välillä?

Kirjattu

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Mazzer
« Vastaus #3 : Marraskuu 10, 2011, 09:14:32 ap »

Onko Mazzerin käyttäjillä heittää kommentteja väliltä Mazzer Mini Electronic A/Mazzer Mini Electronic B?
Kumpaan versioon olette päätyneet näiden välillä?

Itse en ostaessani oikein tuota eroa ymmärtänyt.
Kuitenkin kävi niin, että sain tuon "napit-päällä-mallin" siis A.
Tuo B -malli saattaa olla hyvä, jos jaksaa puuhastella sen ajoitusruuvin kanssa likimain koko ajan...

Omani olen säätänyt siten, että annos on hiukan alakanttiin ja lisään sitten siitä napista, josta kone käy vain painaessa.

Lisäetu tuossa on se, että saan eilen jääneet purut pois ulostuloaukosta ilman, että tarvii jauhaa koko satsi ja kahvia menisi aika paljon hukkaan.

Hiukanhan se piuha siinä kannessa on ruma, mutta on se minusta paljon käyttökelpoisempi.

Olli
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Mazzer
« Vastaus #4 : Marraskuu 10, 2011, 09:39:17 ap »

Tuo B -malli saattaa olla hyvä, jos jaksaa puuhastella sen ajoitusruuvin kanssa likimain koko ajan...

Miksi? B-mallissa: 1 painallus = 1 kuppi, 2 painallusta = 2 kuppia, pohjassa = jauhaa niin pitkään kun pitää pohjassa. Eli pystyy toimimaan kuten itse toimit myllysi kanssa.

Hiukanhan se piuha siinä kannessa on ruma, mutta on se minusta paljon käyttökelpoisempi.

Ja se sitoo kannen aikalailla siihen paikalleen. Itse jauhan nykyisin annos kerrallaan punniten ja kansi on kokoajan poissa jolloin purut saa nopeasti pensalttua pois torvesta ja ulostulosta (ritilä otettu pois).
Kirjattu

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Mazzer
« Vastaus #5 : Marraskuu 10, 2011, 10:03:32 ap »

Miksi? B-mallissa: 1 painallus = 1 kuppi, 2 painallusta = 2 kuppia, pohjassa = jauhaa niin pitkään kun pitää pohjassa. Eli pystyy toimimaan kuten itse toimit myllysi kanssa.

Autz.
 
Enpä tiennyt tuota napin 3-toimisuutta. Arvelin, että on vain yksi, tai kaksi satsia...
Sittenhän siinä ei niin isoa eroa ollutkaan, kun luulin. Silti pidän tuosta nappulamallista. Se nyt vaan on niin simppeli.

Å
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

MrPatek

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Mazzer
« Vastaus #6 : Marraskuu 10, 2011, 16:08:43 ip »

Kiitoksia vastauksista! Hyviä kommentteja. Taidan olla kääntymässä mallin B kannalle.
Kirjattu