Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Käyttökatko tulossa maanantaina 22.4.!

Kirjoittaja Aihe: Anfim Super Caimano -mylly  (Luettu 41113 kertaa)

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #30 : Tammikuu 22, 2010, 11:33:25 ap »

Tarvii nostaa tällainen ylös täältä.

Paljonkos aikaa ja rahaa tuo ajastimen lisääminen vei? Coffeehit lupasi asentaa ajastimen 190 punnalla, joka kuulostaa aika tiukalta hinnalta. Olisi kutkutus tehdä 'ihan itte' mutta toisaalta pitänee myöntää, että olen kädetön yhteiskuntatieteilijä joka on paljon parempi virkkaamisessa ja vesivärimaalaamisessa kuin elektroniikassa.
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

Misse

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 713
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #31 : Tammikuu 22, 2010, 11:58:29 ap »

Tarvii nostaa tällainen ylös täältä.

Paljonkos aikaa ja rahaa tuo ajastimen lisääminen vei? Coffeehit lupasi asentaa ajastimen 190 punnalla, joka kuulostaa aika tiukalta hinnalta. Olisi kutkutus tehdä 'ihan itte' mutta toisaalta pitänee myöntää, että olen kädetön yhteiskuntatieteilijä joka on paljon parempi virkkaamisessa ja vesivärimaalaamisessa kuin elektroniikassa.

Noilla lähtökohdilla maksaisin kiltisti tuon 190puntaa. Tämä siis varauksella, että coffeehit asentaa oikeasti laadukkaan ajastimen myllyyn kiinni.

Itse sain tuon meidän myllyssä olevan ajastimen tosi edullisesti "ebay-löytönä", mutta kyseisen ajastimen listahinta suomessa on ~150euroa. Ja myyjäliikkeen asentamana myllyn takuukin luultavimmin säilyy.

Mutta jos lähdet asentamaan ajastinta itse, niin tähän on kaksi erilaista mahdollisuutta.

Ensimmäinen tuhoaa laitteen takuun, mutta lopputulos on kompaktimpi ja siistimpi. Eli myllyn kylkeen dremelillä tai vastaavalla "pikkurälläkällä" sopivan kokoinen reikä ja ajastin siihen. Sen lisäksi tarvii leikata toinen reikä virtakytkimelle.

Toinen vaihtoehto on ohittaa alkuperäinen ajastin jollain "hyppylangalla", eli tällöin mylly käy aina kun töpseli on seinässä. Seinän ja töpselin väliin rakennetaan ajastinlaatikko joka nappia painamalla kytkee myllylle virrat halutuksi ajaksi.

Mitään vastuuta en näistä ota, enkä suosittele ketään tekemään näitä ilman tarvittavaa osaamista.

-Mikko-
Kirjattu

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #32 : Tammikuu 22, 2010, 12:10:11 ip »

Noilla lähtökohdilla maksaisin kiltisti tuon 190puntaa. Tämä siis varauksella, että coffeehit asentaa oikeasti laadukkaan ajastimen myllyyn kiinni.
Delta CTA4-ajastinta on ainakin kuvissa näkynyt, jepy-mod on tehty kaiketi samalla ajastimella. Ymmärtääkseni toi Omron on se ajastinten lippulaiva mutta kaipa tuo deltakin on ihan välttävä.

Itse sain tuon meidän myllyssä olevan ajastimen tosi edullisesti "ebay-löytönä", mutta kyseisen ajastimen listahinta suomessa on ~150euroa. Ja myyjäliikkeen asentamana myllyn takuukin luultavimmin säilyy.
Eihän tuossa ole hirveää eroa coffeehitin hintapyyntöön ja ajastimenkin kanssa on lopputulos halvempi kuin Major-E.

Toinen vaihtoehto on ohittaa alkuperäinen ajastin jollain "hyppylangalla"

???
Kyllähän sen ajastimen tarviisi olla samassa kuoressa myllyn kanssa.

Miten Misse mylly muuten on toiminut? Muuttaako se La Marzoccon kanssa kahvilaan myös?
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

Misse

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 713
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #33 : Tammikuu 22, 2010, 12:36:21 ip »


Kyllähän sen ajastimen tarviisi olla samassa kuoressa myllyn kanssa.

Miten Misse mylly muuten on toiminut? Muuttaako se La Marzoccon kanssa kahvilaan myös?

Yhä enemmän vaikuttaa siltä, että vesivärityöt on enemmän sun juttu kuin sähkötyöt :)

Anfim on pelannut oikein mainiosti, hitusen sen kanssa on tosin nyt ollut uutta opettelua kun hankittiin siihen vakioterien tilalle titaaniset.

Anfim tulee kahvilakäyttöön Marzoccon rinnalle, tosin Anfim ei jää ainoaksi espressomyllyksi vaan sen kaveriksi tulee joku toinen mylly myös.

-Mikko-
Kirjattu

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #34 : Tammikuu 22, 2010, 12:43:35 ip »

Yhä enemmän vaikuttaa siltä, että vesivärityöt on enemmän sun juttu kuin sähkötyöt :)
vesivärit FTW  8)

Anfim on pelannut oikein mainiosti, hitusen sen kanssa on tosin nyt ollut uutta opettelua kun hankittiin siihen vakioterien tilalle titaaniset.
Nopeuttavatko nuo titaaniterät paljonkin myllyn toimintaa? Miten ne sietävät lämpöä? Coffeehitin blogissa oli myös juttua, että asentavat tuulettimia noihin myllyihin. Melkoisen hyvä optio jos tarvii kunnolla jauhaa.
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

Misse

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 713
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #35 : Tammikuu 22, 2010, 15:05:32 ip »

vesivärit FTW  8)

olen kädetön yhteiskuntatieteilijä joka on paljon parempi virkkaamisessa ja vesivärimaalaamisessa kuin elektroniikassa.

Lainaus
Nopeuttavatko nuo titaaniterät paljonkin myllyn toimintaa? Miten ne sietävät lämpöä? Coffeehitin blogissa oli myös juttua, että asentavat tuulettimia noihin myllyihin. Melkoisen hyvä optio jos tarvii kunnolla jauhaa.

Nopeutta titaaniterät eivät tuo käytännössä yhtään. Kestävyydeltään niiden luvataan olevan 3-5kertaa kestävämmät kuin normaalit terät. Toivottavasti en joudu ihan hetkeen murskaamaan noilla terillä kvartsipitoisia kiviä, kuten terästerillä :(

Kuumuuden kestosta ei ole mitään käsitystä, koska vaikka kahvin tekemistä ollaankin treenattu, niin alta puolen kilon on jäänyt ~yhteenmenoon jauhettu kahvimäärä. Ja tuosta nyt selviää vaikka mini-e:llä.

Muistaakseni Coffeedissa tai Hoffmannin blogissa joku onnellinen Anfimin omistaja hehkutti kuinka ilman ylikuumenemisongelmia Super Caimanolla pärjää 1kg/h kapasiteettiin asti. Kieltämättä tuulettimen asennus on käynyt mielessä vaikka se tarkkoittaakin taas yhden reiän tekemistä... Silloin kun itse myllyn hankin, niin Coffee-hit ei tarjonnut ajastin- eikä tuuletinoptiota. Luultavasti olisin halunnut sekä myyjän asentaman ajastimen, että tuulettimen.

-Mikko-
Kirjattu

Mini1965

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 85
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #36 : Tammikuu 23, 2010, 13:49:41 ip »

Paljonkos aikaa ja rahaa tuo ajastimen lisääminen vei?

Ei tuo mikään mahdoton tehtävä ollut, hyvän opastuksen avulla.  ;D Itsekin hommasin Omronin ajastimen eBayn kautta. Nyt vaan näyttää olevan aika hiljaista järkevän hintaisen tarjonnan kanssa.

Jos aiot timerin itse modailla Super Caimanoon, niin ota vaan rohkeasti yhteyttä vaikka yv:llä. Voin tulla vaikka jeesailemaan projektin kanssa.
Kirjattu
ECM Synchronika, Anfim Super Caimano

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #37 : Tammikuu 23, 2010, 19:21:56 ip »

Jos aiot timerin itse modailla Super Caimanoon, niin ota vaan rohkeasti yhteyttä vaikka yv:llä. Voin tulla vaikka jeesailemaan projektin kanssa.

Kiitos avokätisestä tarjouksesta avun suhteen! Kiitokset myös Misselle kokemuksista ja tiedosta. Olen muutaman viikon seuraillut noita omroneita ebaysta muttei ole tullut kuin yksi vastaan, mitä sitäkään ei suostuttu toimittamaan Suomeen. Ongelmana tälle ebayn seuraamiselle on, että tarvitsen/haluan myllyn mahdollisimman nopeasti saadakseni tuntumaa sen käyttämiseen.
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

Svante

  • Kauppias
  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 31
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #38 : Tammikuu 23, 2010, 21:36:12 ip »

Tarvii nostaa tällainen ylös täältä.

Paljonkos aikaa ja rahaa tuo ajastimen lisääminen vei? Coffeehit lupasi asentaa ajastimen 190 punnalla, joka kuulostaa aika tiukalta hinnalta. Olisi kutkutus tehdä 'ihan itte' mutta toisaalta pitänee myöntää, että olen kädetön yhteiskuntatieteilijä joka on paljon parempi virkkaamisessa ja vesivärimaalaamisessa kuin elektroniikassa.

Moikka,

Meillä uudessa kahvibaarissa kyseiset myllyt sekä annostelialla että ajastimella (tehtaalla asennettu), ja toimivat hyvin. Tuomme myllyt maahan joten voin laittaa sulle tarjouksen jos laitat yv mulle.

Terv,
-Svante
Kirjattu
Svante Hampf
Kaffa Roastery

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #39 : Huhtikuu 15, 2010, 20:58:01 ip »

Pakettipäivä ja konseptikeittiössäni on nyt Anfimin Super caimano ajastimella. Myllyn väri on nähdäkseni hieman erilainen verrattuna käyttämääni yksilöön mutta myllyn bad ass-mattapinta on koko lailla mieleeni.

Olen innoissani naksutellut annostelijaa 415 kertaa tekemättä yhtäkään shottia. Viritin myllyyn myös tyylikkään DIY-hopperin. Jos kiinnostusta riittää, niin voin alkaa kaupata noita hoppereita rakennussarjoina.
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

Misse

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 713
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #40 : Huhtikuu 15, 2010, 21:07:28 ip »


Myllyn väri on nähdäkseni hieman erilainen verrattuna käyttämääni yksilöön mutta myllyn bad ass-mattapinta on koko lailla mieleeni.


Tuohan on oikeasti aivan törkeän hienon näköinen :)

-Mikko-
Kirjattu

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #41 : Huhtikuu 15, 2010, 21:36:08 ip »

Paljonkos sinulla misse muuten on ajastimessa aikaa ja minkä numeroista jauhatus on hienoudeltaan?

.. Jos nyt ei ihan koko kahvivarasto menisi säätämiseen.
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

Misse

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 713
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #42 : Huhtikuu 15, 2010, 22:03:02 ip »

Paljonkos sinulla misse muuten on ajastimessa aikaa ja minkä numeroista jauhatus on hienoudeltaan?

.. Jos nyt ei ihan koko kahvivarasto menisi säätämiseen.

Ajastin on säädetty ~7 sekunttiin ja terät on nollakohdasta 7.5 - 8.5 pykälää karkeammalla. Meillä tosin on 71 pykäläinen asteikko sun 90 pykäläisen sijaan. Eli oiskohan sulla sitten lähtöasento vaikkapa karkeudella 11 suht sopiva?

En tiedä millaisilla annoksilla/karkeuksilla yleensä kahvia valmistelet, mutta oon huomannut että oma tyylini on selkeästi hienompi jauhatus yhdistettynä pienempään annokseen kuin vaikkapa Kaffan myllyissä näytti olleen.

Toivottavasti tästä jotain apua ois sulle :)

-Mikko-
Kirjattu

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #43 : Huhtikuu 15, 2010, 22:12:43 ip »

Ajastin on säädetty ~7 sekunttiin ja terät on nollakohdasta 7.5 - 8.5 pykälää karkeammalla. Meillä tosin on 71 pykäläinen asteikko sun 90 pykäläisen sijaan. Eli oiskohan sulla sitten lähtöasento vaikkapa karkeudella 11 suht sopiva?

En tiedä millaisilla annoksilla/karkeuksilla yleensä kahvia valmistelet, mutta oon huomannut että oma tyylini on selkeästi hienompi jauhatus yhdistettynä pienempään annokseen kuin vaikkapa Kaffan myllyissä näytti olleen.

Toivottavasti tästä jotain apua ois sulle :)

-Mikko-

Melko kohdilleen tuntui osuvan vastaavilla säädöillä ja kahviakin meni "vain" ~170 grammaa. Olen itsekin binge dosing-häiriöstä parannuttuani mieltynyt mataliin annostuksiin. Varsinkin hieman hapokkaammilla kahveilla makuun ilmestyy kummasti makeutta kun filtteriä ei ahda ihan täyteen. Miinuspuolena niitä ensimmäisiä kupin reunoille läjähtäviä kahvinoroja saa aina olla putsaamassa rätin kanssa. 
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

Mini1965

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 85
Vs: Anfim Super Caimano -mylly
« Vastaus #44 : Huhtikuu 16, 2010, 00:31:31 ap »

^Siis tuo värihän on todella makea! Vähän sellainen "stealth"-henkinen... :)
Kirjattu
ECM Synchronika, Anfim Super Caimano