Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen  (Luettu 98330 kertaa)

äyni

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 689
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #75 : Toukokuu 19, 2014, 16:36:06 ip »

Onnistumisprosentti siis yli yhdeksänkymmenen.... Ei kai se huono välttämättä ole, mutta itse suhtaudun rahan perusteettomaan pois antamiseen vakavammin kuin vaikkapa pesäpalloon. Yksikin huti on liikaa.

Onnistumisprosentti on minusta tuossa 100. Jos on itse tyytyväinen jokaisen ongelman selvitykseen, niin silloin jokainen reklamaatio on onnistunut.

Huuto.netistä ostaminen on mielestäni paljon turvallisempaa, koska yleensä teen kaupat nenäkkäin ja tilille maksaessakin myyjän yhteystiedot ovat, jossei nyt itse viitsi lähteä asialle, niin ainakin viranomaisten käytössä.

Viranomaisten käytössä silloin, jos on tapahtunut rikos. Yksityishenkilöiden välisessä kaupassa täytyy oikeasti olla kyseessä huijaus tms. että viranomaisilla on minkään näköistä valtaa. Jos tuote on kuvausta jonkin verran huonommassa kunnossa, niin poliisi ei tee yhtään mitään. Eikä muuten tee Huuto.netin ylläpitokaan. Vain ihminen, joka ei ole ollut ongelmatilanteessa yhteydessä huuto.netin ylläpitoon voi väittää, että systeemi on luotettava.
Kirjattu

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1569
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #76 : Toukokuu 19, 2014, 17:00:04 ip »

Vielä jäi epäselväksi, kenelle ne reklamaatiot on tehty.

Yksityishenkilöiden välisessä kaupassa on toki voimassa niitä koskevat lait ja säännöt. Se vaan, että Yhdysvalloista tilatessa (joka on siis koko ajan se kokemus johon viittaan, Euroopan ebayt voivat toimia erilailla, en tiedä kun ei ole ollut ongelmia, yksityisiltä en koskaan kotimaan ulkopuolelta muutenkaan ostaisi mitään) on piirun tai kahden verran kinkkisempää tarvittaessa saada Suomen viranomaisia mukaan asioita selvittämään, vaikka kyseessä olisi yrityskin. EUn sisällä lainsäädäntö verkkokaupasta on suhteellisen selkeää. Jenkeissä ei joko ole, tai sitten hulluksi tulleet kauppiaat eivät niistä välitä. Sen vuoksi pyysimme Ebayta ja Paypalia apuun. Sehän tuli jo aiemmin selvitettyä, miten paljon hyötyä siitä oli.

Se sitten auttoi, että kun itselläni on sattumalta hyvät suhteet Atlantin toiselle puolen, niin sikäläinen tuttuni otti asian hoitoon. Rahat palautuivatkin yllättävän nopeasti, kun hallituksen palkoilla oleva asianajaja kovisteli piraattikaupustelusta.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1569
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #77 : Toukokuu 19, 2014, 17:33:00 ip »

Vain ihminen, joka ei ole ollut ongelmatilanteessa yhteydessä huuto.netin ylläpitoon voi väittää, että systeemi on luotettava.

Enpä ole kyllä koskaan kuullut tai nähnyt kenenkään edes leikillään väittävän sellaista.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #78 : Toukokuu 19, 2014, 19:30:24 ip »

Onnistumisprosentti siis yli yhdeksänkymmenen.... Ei kai se huono välttämättä ole, mutta itse suhtaudun rahan perusteettomaan pois antamiseen vakavammin kuin vaikkapa pesäpalloon. Yksikin huti on liikaa.
Hoiditko kaikki kyseiset reklamaatiot Ebayn asiakaspalvelun kautta, vai suoraan myyjien kanssa?
Silloin kun myyjien kanssa kauppa toimii hyvin, niin ei siinä paljon Ebayn apua tarvitakaan, mutta sitten kun myyjä ryppyilee, niin se ainoa kokemukseni Ebayn asiakaspalvelusta ja ostoturvallisuudesta riitti loppuelämän ajaksi.

Sain sovittua asioista myyjän kanssa.

Tässä vielä lyhyet ebay-vinkit.

Jos tuote ei saavu ajallaan niin tee reklamaatio. Tee se niin aikaisin että voit kertalleen suostua myyjän ehdottamaan noin viikon lisäodotteluun. Vakiokysymyksiin kuten "tarkista osoite" ja "kysy postistasi" kannattaa myös ottaa kantaa jo ensimmäisen reklamaation yhteydessä. Vaikka myyjä ehdottaisikin tuotteen uudelleen lähetystä niin pyydä rahat takaisin. Tee vaikka uusi tilaus samasta tuotteesta. Tuotteen uusintalähetys vain vaikeuttaa reklamaation sulkemista. Tässä vaiheessa joku voi esittää että maksu toimittaisiin mikäli tuote sattuisi joskus myöhemmin saapumaan perille. 

Viallisista toimituksista kannattaa lähettää myyjälle valokuva. Arvokkaiden toimitusten avaamiset olen ottanut videolle.

Älä sulje reklamaatiota ennen kuin olet saanut tuotteen tai korvaavan hyvityksen.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Jari

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1569
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #79 : Toukokuu 19, 2014, 21:37:55 ip »

Sain sovittua asioista myyjän kanssa.

Ok. Mä ajattelisin että niin kauan kuin asioista voi sopia myyjän kanssa, niin ongelmatilannetta ei vielä ole.  :)

Eipä minullakaan ole koskaan aiemmin ollut mitään ongelmia, mutta ensimmäinen kerta pompsahti sitten kertaheitolla yli.

Uskoisin kyllä että ainakin EU:n sisällä toimivat yritykset ovat yhtä luotettavia ebayssa kuin eurooppalaiset webbikaupat muutenkin.
Ei niiden kanssa itselläni ole koskaan ongelmia tullut. Toisaalta, eipä ollut jenkkifirmojenkaan kanssa ennen rouvan kenkäostoksia.  ;)
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione + Arrarex Caravel + Niche Zero + Pharos + Lido 3 + Kanso Hiku + Aergrind + Aeropress + Cafflano Kompresso & Krinder + Clever + Kaldi Wide + Behmor 1600

Ex-machina: Isomac Venus + Granmacinino + Mazzer Mini + Quamar M80E

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #80 : Toukokuu 20, 2014, 22:47:05 ip »

Ok. Mä ajattelisin että niin kauan kuin asioista voi sopia myyjän kanssa, niin ongelmatilannetta ei vielä ole.  :)

Nimenomaan. On tekemisissä ebayn, huutonetin, netin tai torikapan kanssa, on ihan sama mikä se väliväline on, jos kauppiaan kanssa kaikki sujuu. Ebay ei ole kappias, vaan omistajansa luoma väliväline (kerätä rahaa siitä välistä). Jos minä myyn jotain ebayssä, se ei tee minusta tai ebaystä luotettavaa. Minun täyty itse luoda itsestäni luotettava. Ja ebaynkin pitäisi tehdä sama. Voi olla vaikka tekisikin. Ei tiiä ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #81 : Toukokuu 21, 2014, 09:51:25 ap »

Tavaran myyjät, välittäjä ja minä ostajana olemme yhdessä osallistuneet minun käyttäjäkokemuksieni syntymiseen. Väittäisin että välittäjällä (ebay) on tässä merkittävä rooli osaltaan vaikuttaa luottamuksellisen ilmapiirin synnyttämiseen osapuolien välille ja tässä välittäjä voi erottua edukseen muista välittäjistä. Toki luottamuksen voi romahduttaa minkä tahansa osapuolen toimesta. Kauppapaikkana ebay ei tarjoa minulle useallakaan alueella samankaltaista luotettavuutta kuin paikallinen kivijalkaliike, mutta se on silti kokemuksieni mukaan tarpeeksi luotettava ja koen hyötyväni sen käyttämisestä.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

Jay_Leino

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 95
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #82 : Toukokuu 21, 2014, 13:30:11 ip »

Siirretty ketjusta http://www.ristretto.fi/foorumi/index.php?topic=3431

Kiitoksia kaikille tässä vaiheessa! Olen juuri viimeistelemässä tilausta  ;D ja mietin tässä, että onko järkevämpää käyttää Paypalia vai sitä toista maksuvaihtoehtoa?

J
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2014, 10:29:12 ap kirjoittanut akallio »
Kirjattu
Rocker R58 + Mazzer Mini e a
Poistuneet: Nuova Simonelli Oscar + Grinta + Rancilio Rocky

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #83 : Toukokuu 21, 2014, 13:31:30 ip »

Ebayhin pätee sama kuin muuhunkin pelaamiseen ja sijoittamiseen: älä pelaa tai sijoita, jos sinulla ei ole varaa menettää kaikkea sijoittamaasi ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #84 : Toukokuu 21, 2014, 13:42:02 ip »

Kiitoksia kaikille tässä vaiheessa! Olen juuri viimeistelemässä tilausta  ;D ja mietin tässä, että onko järkevämpää käyttää Paypalia vai sitä toista maksuvaihtoehtoa?

J

En muista mikä on toinen, mutta paypal on ainakin ok, ainakin parempi kun ilman ;-)
..onko sinulla jotain jo "My vouchers" tai "Discount" -osastolla? Se kannattaa tsekata jos on...
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

Jay_Leino

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 95
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #85 : Toukokuu 21, 2014, 14:22:37 ip »

Olikos se niin, että tuo Paypal ottaa jonkun palkkion tilauksessa? Ehdin jo vahvistaa tuosta maksuvaihtoehdoista sen toisen ja kyllä tilisiirtokin todennäköisesti maksaa jonkin verran, mutta tarkasta summasta ei ole hajua, kun oli siinä  maksukaavakkeessa muuttujia sen verran...

Noh ehkä tässä pitää pyytää Giannia avaamaan tilaus vielä, jotta voin laittaa maksun Paypalilla.

ÖÖ..mistä siis noita discount hommia pitäisi katsoa? (edit:joo löytyikin sieltä sivuilta omasta osiosta)

J
Kirjattu
Rocker R58 + Mazzer Mini e a
Poistuneet: Nuova Simonelli Oscar + Grinta + Rancilio Rocky

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #86 : Toukokuu 21, 2014, 14:31:13 ip »

Noista selvinee...
eurooppalainen rahansiirto pankista pankkiin pitäisi olla ilmainen.
En muista oliko paypalila joku prosenttimaksu, kysy giannilta jos kerran kyselet. ;-)
edith: näemmä on: kokeeksi koriin laittamani mylly olisi maksanut n. kympin paypalmaksuna.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2014, 16:05:43 ip kirjoittanut OskuK »
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

tirofaux

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1524
  • Kahviharrastaja
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #87 : Toukokuu 21, 2014, 20:22:28 ip »

Ebayhin pätee sama kuin muuhunkin pelaamiseen ja sijoittamiseen: älä pelaa tai sijoita, jos sinulla ei ole varaa menettää kaikkea sijoittamaasi ;-)

Näin se menee, kai. Ensin tein yhden euron tilauksen ja olin varautunut menetykseen. Tuote kuitenkin saapui. Sitten tein kahden euron tilauksen ja taas onnistuminen. Ja niin edelleen. Pienestä oli hyvä aloittaa.
Kirjattu
Silvia PID / Niche Zero .. Aeropress / Wilfa Uniform .. Gene Cafe .. tee ..

SirHenry

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 111
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #88 : Kesäkuu 19, 2014, 15:27:17 ip »

Onko porukalla kokemusta ESW:ltä tilaamisesta? http://www.specialtycoffee.nl/home/
Olen huomannut että ainakin se on muutamassa viestiketjussa vilahtanut, mutta en löytänyt tuolta sivuilta tietoa mihin maihin lähettävät laitteita ja millä hinnalla. Myös mahdolliset maksutavat kiinnostaisi.
Nyt kun Vario otti ja poltti moottorinsa lopullisesti eikä varaosamoottoria nyt näytä ihan helpolla löytyvän niin harkinnassa on Mazzer Mini E:n hankinta, joka näyttäisi tuolla ESW:llä olevan edullisin.
Kirjattu
Arrarex Caravel | Vibiemme Domobar Jr 2B PID
Quamar M80E | IberItal Challenge

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2576
Vs: Ulkomaisista nettikaupoista tilaaminen
« Vastaus #89 : Kesäkuu 19, 2014, 16:07:32 ip »

Onko porukalla kokemusta ESW:ltä tilaamisesta? http://www.specialtycoffee.nl/home/
Olen huomannut että ainakin se on muutamassa viestiketjussa vilahtanut, mutta en löytänyt tuolta sivuilta tietoa mihin maihin lähettävät laitteita ja millä hinnalla. Myös mahdolliset maksutavat kiinnostaisi.
Nyt kun Vario otti ja poltti moottorinsa lopullisesti eikä varaosamoottoria nyt näytä ihan helpolla löytyvän niin harkinnassa on Mazzer Mini E:n hankinta, joka näyttäisi tuolla ESW:llä olevan edullisin.

Ei Super Jolly kiinnostaisi? Tuolla yllättävän halpa. Tosin annosteijalla.

http://www.coffeeitalia.ie/mazzer-coffee-grinder-doser-super-jolly.html
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::