Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Pohdintaa minkälainen keitin?...  (Luettu 434942 kertaa)

OzQu

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 90
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #285 : Elokuu 16, 2011, 07:49:12 ap »

Kummankaan verkkokaupasta ei löydy solista?
Kirjattu
Rancilio Silvia + Eureka Mignon Perfetto

TB

  • Kauppias
  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 229
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #286 : Elokuu 16, 2011, 09:12:07 ap »

Kirjattu
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi.
- lainaus koululaisen ainekirjoituksesta

Cellini Evoluzione, Hario Syphon, K30 Twin, Vario, Ditting Bizerba

OzQu

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 90
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #287 : Elokuu 16, 2011, 16:08:50 ip »

Jahas.. No se siitä sitten, ainakin uuden laitteen osalta. Mikäs olisi 200-300 hintaluokas paras laite? Jos tuosta nousee hinta niin alkaa jo Rancilio houkuttaa.
Kirjattu
Rancilio Silvia + Eureka Mignon Perfetto

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #288 : Elokuu 16, 2011, 19:00:45 ip »

Osta se Silvia samantien... ei tartte ainakaan arvuutella onko hyvä keitin ja jatkossa saa päivitettyä esim. PID:llä. Itse olin vaihtamassa Solista aikoinaan Silviaan, käytettyä ei löytynyt mistään joten päätin hankkia sitten uuden Zaffiron  8)
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

OskuK

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2575
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #289 : Elokuu 16, 2011, 19:16:22 ip »

Itse olin vaihtamassa Solista aikoinaan Silviaan, käytettyä ei löytynyt mistään joten päätin hankkia sitten uuden Zaffiron  8)

Nin se hintataso kiipeää... ;-)
Kirjattu
:: Astoria Gloria :: Eureka Zenith 65E :: Mahlkönig Vario ::: Aiemmin:  Nuova Simonelli Oscar :: Grinta :: Bezzera Strega ::

OzQu

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 90
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #290 : Elokuu 16, 2011, 19:17:09 ip »

200 euroa ei oo pieni raha köyhän opiskelijan budjetis. En mä turhaa kysy halvempia laitteita.. :<
Kirjattu
Rancilio Silvia + Eureka Mignon Perfetto

Toma

  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1598
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #291 : Elokuu 16, 2011, 22:40:45 ip »

200 euroa ei oo pieni raha köyhän opiskelijan budjetis. En mä turhaa kysy halvempia laitteita.. :<
+1
Näinhän se on. Mutta kuten foorumilla monesti todettua, niin silvia säilyttää pitkään jälleenmyynti arvoaan, joten sijoituksena se ei olisi pöllömpi.
Mutta tokihan sitä voi harkita opiskelijana thermoblokkia ja myllyksi krups/pinokkio/i-mini.
Kirjattu
Friends are like cows - if you eat them, they die.

TunturiTiger

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #292 : Elokuu 17, 2011, 07:59:50 ap »

+1
Näinhän se on. Mutta kuten foorumilla monesti todettua, niin silvia säilyttää pitkään jälleenmyynti arvoaan, joten sijoituksena se ei olisi pöllömpi.
Mutta tokihan sitä voi harkita opiskelijana thermoblokkia ja myllyksi krups/pinokkio/i-mini.

Hyvä tietää. Opiskelijana ja juurikin tuollaisen yhdistelmän omistajana kehtaan siis ainakin lukea täältä vinkkejä. :)
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #293 : Elokuu 17, 2011, 08:29:08 ap »

200 euroa ei oo pieni raha köyhän opiskelijan budjetis. En mä turhaa kysy halvempia laitteita.. :<

No itse kyllä laittaisin rahaa jemmaan, jotta saisi sitten samantien kunnon vehkeet (etenkin jos vielä on rahat tiukassa). Käytetty Silvia voisi hyvinkin lähteä 300 eurolla? Mutta toki jos kiire on saada laitteet, niin sitten joutuu jonkinlaisia kompromisseja miettimään  :)
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

OzQu

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 90
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #294 : Elokuu 17, 2011, 21:57:32 ip »

No sanotaanko niin että 300e vois olla rajoille et vielä kehtaa avopuolisolle väittää järkeväksi ostokseksi.. Sitte vielä päälle mylly. Toisaalta vois koittaa pärjäillä jonkun aikaa vielä mutteripannuilla ja ostaa vaan hyvä mylly tuohon seuraksi, odottelemaan keitintä. Krupsin silppuri tahtoo olla vähä epätasainen jopa mutteripannulle :P Ei ihme sinänsä ku se on kuitenkin enemmän maustemylly kuin kahvimylly.
Kirjattu
Rancilio Silvia + Eureka Mignon Perfetto

presso

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #295 : Syyskuu 29, 2011, 09:54:37 ap »

Helou foorumilaiset!

Katsotaan josko täältä saisi hyviä vinkkejä koneen valintaan. Olen surffaillut pari-kolme kuukautta etsien itselle sopivaa konetta ja hankalaa tuntuu olevan. Käyttöä tulevalla koneella on n. 4-5 krt/päivä sis. espressoa, cappuccinoa ja lattea. Hyvä olis jos kone pystysi tekemään useamman shotin kerralla kuumenematta ja että lämmin vesi riittää.
Tietysti koneen pitäis olla helppokäyttöinen, "halpa" ja hyvä. Budjetti on koneelle n. 600-700 ja myllylle n. 300.
Olen katsellut koneita ja sopivia tuntuu olevan tarjolla vaikka kuinka, mutta jos hyviä vinkkejä aloittelijalle löytyy niin mielellään ne vastaanotetaan, siis kiitokset jo etukäteen.

Tässä on pari merkkiä jotka on vastaan tullut:

Gaggia Classic
Quick Mill 3004
Ascaso Dream
Rancilio Silvia (taitaa olla hankala aloittelijalle?)
Kirjattu

Tinuri

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 844
  • mai pen rai
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #296 : Syyskuu 29, 2011, 10:49:21 ap »

Moikka,

Nyt kun katselen taaksepäin, niin sanoisin, että Silvia oli ensimmäinen hankinta, johon olin tyytyväinen pitkään.

Jättäisin "lelut" väliin suosiolla. Budjettisikin venyy Silviaan ihan loistavasti ja myllyyn myös.
Ei Silvia ole yhtään vaikeakäyttöinen keitin. Tyrkyllä on ollut myös hyviä käytettyjä.

Ja onhan niitä muitakin... tietysti.

Olli
Kirjattu
Izzo Alex Duetto II, Mazzer Mini-E, Barazza Vario, GeneCafe, Handpresso, La Pavoni Europiccola Professional Lusso

chelsea

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #297 : Syyskuu 29, 2011, 17:13:28 ip »

Moikka,

Nyt kun katselen taaksepäin, niin sanoisin, että Silvia oli ensimmäinen hankinta, johon olin tyytyväinen pitkään.

Jättäisin "lelut" väliin suosiolla. Budjettisikin venyy Silviaan ihan loistavasti ja myllyyn myös.
Ei Silvia ole yhtään vaikeakäyttöinen keitin. Tyrkyllä on ollut myös hyviä käytettyjä.

Ja onhan niitä muitakin... tietysti.

Olli


Lainatakseni Ollia, niin olen täysin samaa mieltä!


Silviian olin/olen todella tyytyväinen ja mielestäni sillä oli helppo aloittaa tämä harrastus.
Hommattiin myöhemmin meille sitten Quik Mill Andreja mutta en ole tykästynyt joten Silvian käyttö jatkukoon :)

Nim. Kahden Silvian omistaneena.


Asiasta miljoonanteen.. Katsoppa muuten muualla myynnissä osio; laitoin sinne tänään löytämiäni espressokoneita/myllyjä huuto.netistä.
Siellä oli ainakin tuota Silviaa myynnissä ja monia muita jos tahtoo ja jaksaa etsiä :)
Kirjattu
::Rancilio Silvia, Mahlkönig Vario, DeLonghi PrimaDonna::

Teme

  • Administrator
  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1497
    • ristretto.fi
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #298 : Syyskuu 29, 2011, 22:03:56 ip »

Komppaan Tinuria ja chelseaa. Eli ei se Silvia ole sen hankalampi kuin nuo muut. Monilta osin jopa päinvastoin. Esim. Silvian höyrypilli on hyvä (ja parempi kuin esim Gaggiassa) ja uusissa Silvioissa asiaa helpottaa entisestään esim se, että myös uuttopaine on säädettävissä/rajoitettavissa. Ja kun koneeseen allokoidusta budjetista jäädään vajaaksi, niin myllyyn voikin sijoittaa vaikka sen satasen lisää jotta saat esim Mahlkönig Varion. Siinä onkin kasassa jo oikeasti hyvät laitteet ja tarvitset vain harjoittelua sekä muutamat tarvikkeet päälle (tampperi, vaahdotuskannu, puhdistusaineet ja -tarvikkeet, jne.).

T. Teme
Kirjattu

presso

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3
Vs: Pohdintaa minkälainen keitin?...
« Vastaus #299 : Syyskuu 30, 2011, 01:11:59 ap »

Moi,

Ja kiitos jo tulleista vinkeistä. Silviaan pikaisen tutustumisen jälkeen tuntuis olevan hiukkasen hankalaa "pelata" ton veden lämpötilan kanssa, vai menikö aivan metsään?
Muuten tuntuis olevan aika varteenotettava vaihtoehto.
Pitääpä vielä kysäistä, että monenko cappun valmistus onnistuu kohtuuajassa?
Kirjattu