Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: **MYYTY** Espressopaketti (Rancilio Silvia, Rocky ja tarvikkeet)  (Luettu 4402 kertaa)

mjri

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 29

Nyt pitkän harkinnan jälkeen olen päättänyt laittaa hyvinpalvelleen espressolaitteistoni myyntiin, kun ei oikein nykyään tahdo riittää aikaa espressoharrastukselle. Eli myynnissä on reilut kaksi vuotta vanha Rancilio Silvia espressokone, samanikäinen annostelijaton Rancilio Rocky kahvimylly sekä tarvikkeet. Tämä paketti sisältää kaiken, millä pääsee hyvään alkuun espressoharrastuksessa ja vielä enemmänkin - näillä pääsee harrastuksessa jo pitkälle. Vähän tarkemmin laitteista seuraavaksi.

Rancilio Silvia
Laite on tietystikin täysin toimiva. Olen yrittänyt pitää näitä kuin kukkaa kämmenellä, mutta kuten arvata saattaa on kulutukselle kohdistuvissa pinnoissa jonkin verran käytön jälkiä. Kupinlämmityslevyssä on hieman naarmuja, samoin kuppiritilällä. Suodatuspään takana olevassa paneelissa on yksi naarmu. Nämähän eivät tietenkään haittaa käyttöä. Kaikki napit tietysti toimivat ja kaikki osat ovat tallella. Olen puhdistanut näitä erittäin huolellisesti - olen tehnyt kalkinpoiston kolmen kuukaudein välein, ja puhdistanut Silvian Cafizalla noin viikon parin välein, sekä samalla tiskannut irto-osat. Tein tänään myyntiinlaittopäivänä kalkinpoiston ja Cafizapuhdistuksen, jotta uusi omistaja pääsee nopeasti hyvän kahvin makuun, eikä tarvitse ruveta heti puhdistelemaan.

Rancilio Rocky
Myös Rocky toimii niin kuin pitää ja terät ovat hyvässä kunnossa. Valitettavasti myös tähän on tullut hieman käytön jälkiä, vaikka olen niitä yrittänyt välttää. Jalustassa on jonkin verran pieniä naarmuja, mutta muuten masiina on aikalailla naarmuton. Kahvijauheen ulostuloputkesta on lohjennut pieni pala muovia pois, mutta sen saa silti kiristettyä ruuvilla aivan normaaliin tapaan, eikä se heilu eikä huoju paikallaan - nämä ovat lähinnä pieniä kosmeettisia virheitä, jotka eivät mitenkään vaikuta laitteiden normaaliin käyttöön. Rockyn olen aina puhdistanut samalla kun olen puhdistanut Silviankin. Olen puhdistanut terät säännöllisesti sudilla kahvinpuruista ja samalla tiskannut muoviosat, ettei kahviöljy pääse pinttymään. Olen tänään myyntiinlaittopäivänä puhdistanut myös myllyn huolellisesti.

Tarvikkeet
Mukaan tulee kaikenlaista tarviketta, mitä nyt espressoharrastuksessa sattuu tarvitsemaan:
Coffee's been Knock Box: Hyvässä kunnossa
58mm ruostumattomasta teräksestä valmistettu tampperi: Kuin uusi
Kuminen tamppausalusta
Alkuperäinen Silvian suodatinkahva: ei käytön jälkiä
Nakukahva Silviaan: kuin uusi
Filttereitä: Rancilion sinkku- ja tuplafiltteri, La Marzoccon sinkku- ja tuplafiltteri, nakukahvan mukana tullut iso tuplafiltteri sekä umpifiltteri puhdistusta varten
0,35 litran ruostumattomasta teräksestä valmistettu maidonvaahdotuskannu
Kuppeja aluslautasineen: Moakin ja Danesin lattekupit, Moakin ja La Marzoccon cappucinokupit, lisäksi Moakin ja La Marzoccon espressokupit, Bodumin tuplalasiseinäiset espressokupit ja parit sekalaiset espressokupit
Puhdistusta varten noin 2/5 purkillista Cafizaa, kaksi pussia Puly Caffia, yksi pussi Cleancaf kalkinpoistoainetta sekä Pallö coffeetool -puhdistustyökalu
Mukaan tulee myös laitteen mukana tullut kahvimitta ja käyttöohje.

Myyn vain pakettina, joten en ota vastaan tarjouksia yksittäisistä tavaroista.

Koska kyseessä on moniosainen, arvokas ja painava paketti, postittaminen on paitsi hyvin hankalaa myös erittäin kallista, joten olisi hyvä jos ostaja pystyisi noutamaan nämä Espoosta. Voin harkita myös kuljettamista, jos välimatkaa ei ole turhan paljon.

Olen ajatellut koko paketin hinnaksi 550 euroa.

Kuvia myytävästä paketista löytyy täältä http://mjri.1g.fi/kuvat/Espresso/ (huom! kuvissa laitteiden päällä voi olla hieman pölyä)

Yhteydenotot mieluiten sähköpostitse osoitteeseen mjri(at)netti.fi  :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2008, 12:19:32 ip kirjoittanut mjri »
Kirjattu

mjri

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 29
Vs: M: Espressopaketti (Rancilio Silvia, Rocky ja tarvikkeet)
« Vastaus #1 : Marraskuu 18, 2008, 14:25:02 ip »

Nämä on sitten VARATTU  :)
Kirjattu

mjri

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 29
Vs: **MYYTY** Espressopaketti (Rancilio Silvia, Rocky ja tarvikkeet)
« Vastaus #2 : Marraskuu 22, 2008, 12:20:02 ip »

Laitteet on MYYTY. Kiitokset kaikille kiinnostuneille  :)
Kirjattu