Ristretto

Kahvikeskustelu => Muu kahviaiheinen keskustelu => Aiheen aloitti: CD - Kesäkuu 21, 2007, 19:43:34 ip

Otsikko: Alles in Allem
Kirjoitti: CD - Kesäkuu 21, 2007, 19:43:34 ip
Sain tänään vihdoinkin vastauksen EU-kuluttujakeskuksesta koskien Alles in Allem -nettikauppaa ja takuukorjaukseen lähetettyä Solis -kahvimyllyä. Nämä oli lähetetty viime syyskuussa saksaan:

"Hei

Olen nyt saanut Saksasta vastauksen valitukseesi. Yritys ei ole vastannut heille tässä asiassa lähetettyihin sähköposteihin eikä kirjeeseen.
Saksan kollegani on saksalaisten keskustelupalstojen kirjoitusten perusteella arvioinut, että kyseessä on huijaus.
Verkostomme voi ainoastaan pyrkiä  sovintoratkaisuun myyjän kanssa. Sen pidemmälle meillä ei ole valtuuksia. Tässä tapauksessa
ei siis sovintoa ja joudumme päättämään käsittelyn. Jos itse käyt tämäntyyppisillä suomalaisilla keskustelupalstoilla, kannattaa varmaan
kertoa asiasta myös muille, jotta osaavat varoa.

Valitettavasti tämä tapauksesi päättyi näin ikävästi, aika ajoin törmäämme samaan myös muiden saksalaisliikkeiden kanssa.

Hyvää keskikesän juhlaa kuitenkin

Leena Lindström
Euroopan kuluttajakeskus Suomessa
puh 09 7726 7826 "


Että semmosta. Aika voimaton näyttää EU kuluttajakeskus olevan. Pitää vielä tarkistaa millä tavalla maksoin ostokseni. Toivottavasti Visalla :)
Otsikko: Vast:Alles in Allem
Kirjoitti: akallio - Kesäkuu 22, 2007, 01:56:17 ap
Harmittava tapaus tosiaan... Verkkokaupoissa ainoat pitävät kuluttajan oikeudet näyttävät olevan ne mitä maksunvälittäjältä (luottokorttiyhtiö, PayPal) saa... :(

Pitäisikö otsikko muuten päivittää muotoon josta satunnainen nettisurffailijakin näkisi heti, että ko. kauppaa olisi syytä välttää? Tosin ei se taida toiminnassa olla enää muutenkaan.