Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Joskus osuu hyvään saumaan...  (Luettu 6869 kertaa)

dleifpot

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11
Joskus osuu hyvään saumaan...
« : Maaliskuu 27, 2009, 15:00:23 ip »

Tilasin viime perjantaina ruotsalaisesta http://www.kaffegrossisten.se/shop/ Silvia aloituspaketin ja paketit saapuivat tänään. Kun olin raahannut paketit (n. 30 kg) tänne hissittömän  >:( talon ylimpään kerrokseen, niin koin yllätyksen. Silvia oli uutta mallia. Kun tilasin, niin www-sivuilla oli vielä vanhan mallin kuva ja hinta 4490 SEK ja tilausvahvistuksessa oli tuo alempi hinta jonka mukaan myös maksoin tilauksen. Uuden mallin kuva ilmestyi piakkoin tilalle ja hinta oli noussut 4990 SEK:uun. Olin ilmeisesti osunut ns. hyvään saumaan.

Mitä eroa on uudella ja vanhalla mallilla ulkonäön lisäksi? Sitä en tiedä, mutta ilmeisesti voin katsoa itseni voittajaksi, jonka on helppo hymyillä  ;D

Negatiivista: toimitus kesti tasan viikon, vaikka myyjäliike toimi nopeasti ja asiallisesti, niin kuljetusyritys DPD päätti, että puhelin on turha keksintö eikä vastaanottajalle (jonka numero oli tiedossa) kannata soittaa. Noudin paketit lopuksi paikallisen Siwan Matkahuollosta.

Kirjattu

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Joskus osuu hyvään saumaan...
« Vastaus #1 : Maaliskuu 27, 2009, 15:32:43 ip »

Kiinnostaisi tietää: Onko uuden mallin höyrypilli edelleen yksireikäinen, kuinka pilli kääntyy (pyöriikö vapaasti joka akselin suuntaan tms) ja onko höyryhana millainen (pitääkö höyryntulon loppumiseksi kääntää se kunnolla kiinni, vai loppuuko höyryntulo hyvissä ajoin ja suhteellisen terävästi ennen hanan "stoppaamista", ts. onko kyseessä ns. "non-compression valve" vai "compression valve" engl. kielisin termein)?
Kirjattu

IPA

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: Joskus osuu hyvään saumaan...
« Vastaus #2 : Maaliskuu 27, 2009, 22:06:40 ip »

Eikös tuossa sanota, että se on kolmireikäinen: http://www.kaffegrossisten.se/Ransilvia2009.jpg

Kirjattu

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: Joskus osuu hyvään saumaan...
« Vastaus #3 : Maaliskuu 27, 2009, 22:19:52 ip »

Noinhan siellä taidetaan sanoa. Ja kuvasta päätellen varsi näyttäisi olevan vapaasti kääntyvää mallia myös. Jos siinä on vielä tuo sulkumekanismi tyyppiä "ei-puristus", niin sitten on kyllä kaikenkaikkiaan oiva paketti (no, kyllä pelkästään tuo uusi varsiosa näyttää erittäin hyvältä).
Kirjattu

dleifpot

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11
Vs: Joskus osuu hyvään saumaan...
« Vastaus #4 : Maaliskuu 27, 2009, 23:14:16 ip »

Joo, varsi kääntyy joka suuntaan vapaasti. Tuon höyrysysteemin testaan huomenna kun saan laitteen loppusijoituspaikkaan.
Kirjattu

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
KG / DPD
« Vastaus #5 : Maaliskuu 31, 2009, 16:45:41 ip »

Negatiivista: toimitus kesti tasan viikon, vaikka myyjäliike toimi nopeasti ja asiallisesti, niin kuljetusyritys DPD päätti, että puhelin on turha keksintö eikä vastaanottajalle (jonka numero oli tiedossa) kannata soittaa. Noudin paketit lopuksi paikallisen Siwan Matkahuollosta.

Sama kokemus minulla, tilasin puolisentoista kuukautta sitten Rockyn, ja DPD ei todellakaan soittanut. Samana päivänä, kun kyselin pakettini perään, niin kotiin tuli ilmoitus että voitaa noutaa lähimmästä Siperian Walinnasta. Ja se "lähin" ei ole kovin näppärän matkan päässä (eikä itse asiassa edes lähin...).

Pitäisi melkein laittaa KG:lle palautetta, että Suomeen menevien pakettien osalta voisivat vaihtaa kuriiria, koska lopputoimitus on niin huono. Tilasin KG:ltä Silvian jouluna 2006, ja silloin paketti tuli Keltaisella Kuljetuksella kotiovelle...

KaffeGrossisten toimii kyllä nopeasti - minun pakettini oli matkalla tunnin kuluessa tilauksestani!! (Ja kotonani tasan viikon päästä DPD:n 'ansiosta'.)
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

jiitee

  • Global Moderator
  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2358
Vs: KG / DPD
« Vastaus #6 : Maaliskuu 31, 2009, 17:04:07 ip »

Pitäisi melkein laittaa KG:lle palautetta, että Suomeen menevien pakettien osalta voisivat vaihtaa kuriiria, koska lopputoimitus on niin huono. Tilasin KG:ltä Silvian jouluna 2006, ja silloin paketti tuli Keltaisella Kuljetuksella kotiovelle...

Näillä kuriiripalveluilla on usein alihankkijoita "pienemmillä" paikkakunnilla. Ainakin minulle DHL:n paketit ovat tulleet Tavaralähettien kautta. Vai lukiko auton kyljessä DPD? Itselleni tuli mylly DPD:n kautta (esw.nl:ästä) ja silloin kyllä soittivat etukäteen ja muistaakseni auton kyljessä luki DPD. Kuriirifirman vaihtamisen jälkeen paketit saattavat tulla "hyvässä lykyssä" saman alihankkijan kautta...

Onhan paketin kyljessä tai kuljetustiedoissa ollut aina puhelinnumero näkyvillä? Tosin minulle ovat toisinaan soitelleet ilman että numeroa on ollut missään kirjattuna, mutta tällöin se on ilmeisesti löytynyt omista rekistereistä aiempien toimitusten perusteella, tms. (tai numerohausta - tiedä tuota).
Kirjattu

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: KG / DPD
« Vastaus #7 : Maaliskuu 31, 2009, 17:31:10 ip »

Näillä kuriiripalveluilla on usein alihankkijoita "pienemmillä" paikkakunnilla. Ainakin minulle DHL:n paketit ovat tulleet Tavaralähettien kautta. Vai lukiko auton kyljessä DPD?

Heh, DPD:n alihankkija 'pienemmällä' paikkakunnalla, Helsingissä on Matkahuolto ;)  ... ja palvelu yllämainitun kaltaista. Jos olisin tiennyt, olisin suoraan hakenut Helsinki-Vantaan liepeiltä terminaalista, kuin että olisin odotellut 4 työpäivää...
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!

IPA

  • Caffè Latte
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: Joskus osuu hyvään saumaan...
« Vastaus #8 : Maaliskuu 31, 2009, 19:11:46 ip »

Eipä noi kuriirifirmat enää nykyään paljoa soittele, toki poikkeuksiakin varmaan on. Esim. jos kerrostalon alaovessa on ovikoodi, niin eivät yleensä vaivaidu soittamaan ja kysymään edes sitä. Pitää itse soittaa kuriirifirmalle (kun tiedät sen) ja kertoa ovikoodi. Hyvä, jos vaivautuvat laittamaan postin kautta edes korttia, että kävivät...

Luulisin, että tämmöiseen ollaan päädytty siitä syystä, että kuriireilla on mennyt liikaa aikaa soitteluun ja jakelu on hidastunut.
Kirjattu

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Joskus osuu hyvään saumaan...
« Vastaus #9 : Huhtikuu 01, 2009, 09:00:25 ap »

Joskus 90-luvulla DPD:n palveluita tuli käytettyä enemmänkin ja silloin palvelu pelasi ihan suht ok ja pääkaupunkiseudulla toimittavat paketin itse (joskin eivät koskaan soittaneet etukäteen).

Taitavat nykyään käyttää pienkuljetuksissa pääasiassa alihankkijoita (esim. Matkahuolto), eivätkä jaa paketteja enää itse.

DPD:n palveluun en minäkään ole enää tyytyväinen. Paketti löysi tiensä lähi-Siwaan ja siitä ei ole tähän päivään mennessä kukaan minulle ilmoittanut. Aina ei verkkokaupoista saa lähetystunnuksia jotta niiden pakettien perään voisi soitella. Sinnepähän olisi Siwan hyllyyn jäänyt ja aika monta ihmistä olisi ollut näreissään. Onneksi tällä kertaa sain lähettäjään yhteyden ja sain selvitettyä DPD:ltä missä se paketti oikein luuraa.

Paketti oli maanantaina muistaakseni saapunut Suomeen ja torstaina sen sain Siwasta hakea.... 25 kilometrin matkaan meni 4 päivää aikaa.

UPS:n kaverit soittavat joskus. Tuntuu olevan kuskista kiinni. Jotain kuskia kiinnostaa saada vastaanottaja kiinni ja toimittaa paketti ajoissa, jotain ei. Toisaalta ymmärrän sen jos on 100 lähetystä kontissa niin ei sitä oikein kerkeä kaikille soittamaan. Saati sitten lähetyskeskuksessa olevia tuhansia paketteja, niiden vastaanottajien kiinni saamiseen voi mennä aika paljon aikaa...
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

Mariia

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 408
Vs: Joskus osuu hyvään saumaan...
« Vastaus #10 : Huhtikuu 01, 2009, 20:40:47 ip »

Logistiikka-alan työntekijänä en voi ymmärtää moista asiakkaiden ylenkatsomista. Joo, okei, kuski ei ehdi soittaa, mutta piru vie - eikö voisi laittaa SMS:n että pakettisi arvioitu toimitusaika on xx:xx-xx:xx (ja joku kahden tunnin ikkuna). Be there or be square.

Samaa viestiä (siis samalla aikaikkunalla) voisi käyttää aika monelle, joten ei se hirmuisesti vaatisi.
Kirjattu
Jos ihminen on pystytty lähettämään kuuhun, niin kyllä Oulun aamukoneeseenkin täytyy kahvit saada!