Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista  (Luettu 40598 kertaa)

bogey

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 41
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #45 : Elokuu 06, 2010, 21:58:12 ip »

Pitkään on pitänyt laittaa tilaukseen tuo c-ripple pohja. Nykyiseen Barberin kahvaan olen tyytyväinen, joten pelkkä pohja tuleekin näppärästi ilman tulleja. Hienoa kun saa tilattua millilleen sen kokoisen kun haluaa.

$50 postit Reg Barberilta eli pohja + postit yhteensä n. 90 CAD = 70 euroa. Joten tullissa pitäisi käydä maksamassa joka tapauksessa alvit.
Alv on 23% joten hinta saa olla 43,47 euroa ettei tarvitse käydä hakemassa tullista.

Mistäs muualta c-rippleä saisi 0.1mm tarkkuudella?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2010, 22:02:49 ip kirjoittanut bogey »
Kirjattu

china

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 30
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #46 : Elokuu 06, 2010, 22:02:28 ip »

Tampperit ovat kyllä aika pitkälle tottumuskysymys. Minun on vaikea uskoa, että tampperia vaihtamalla kahvinteko jotenkin merkittävästi helpottuisi mikäli tampperi on oikean kokoinen.

Itse olen koneen mukana saanut Isomacin alumiinitampperin. Kokonaan metallia, aika matala ja melko kevyt. Hyvin olen oppinut sillä tamppailemaan, enkä koe vaihtamista tarpeelliseksi.
Kirjattu
Isomac Tea + Compak K3 Touch

Teme

  • Administrator
  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1497
    • ristretto.fi
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #47 : Elokuu 06, 2010, 22:08:46 ip »

$50 postit Reg Barberilta eli pohjan kanssa yhteensä n. $90 = 70 euroa. Joten tullissa pitäisi käydä maksamassa joka tapauksessa alvit.
Alv on 23% joten hinta saa olla 43,47 euroa ettei tarvitse käydä hakemassa tullista.

Mistäs muualta c-rippleä saisi 0.1mm tarkkuudella?

On tainnut postikulujen hinnat nousta Reggiellä. Itse maksoin CAD 21.06 kokonaisen tampperin postikuluja vain vähän aikaa sitten. Eli tuolla kululla olisi pelkkä pohja tullut ilman tulleja (pohja + postitus noin 44 euroa). Tunnetusti postitus Kanadasta on kallista, mutta 50 cadia on mielestäni jo kohtuutonta.

Kaffan kautta saa Reggiet varmaan tilattua mittojenkin mukaan, mutta toimitusaika voi olla tosi pitkä.

T. Teme
Kirjattu

Teme

  • Administrator
  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1497
    • ristretto.fi
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #48 : Elokuu 06, 2010, 22:11:23 ip »

Tampperit ovat kyllä aika pitkälle tottumuskysymys. Minun on vaikea uskoa, että tampperia vaihtamalla kahvinteko jotenkin merkittävästi helpottuisi mikäli tampperi on oikean kokoinen.

Totta. Fiilisjuttuja :) Mutta kaunis ja laadukas tampperi ei kuitenkaan ole kovin iso sijoitus jos on jo laittanut tonnin (tai enemmänkin) koneeseen ja myllyyn...

T. Teme
Kirjattu

Pastori

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 37
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #49 : Elokuu 07, 2010, 16:38:55 ip »

Vaihtoehto tilaamiselle > Mittojen mukaisen tampperin saa mistä tahansa sorvaamolta, ehkäpä jopa halvemmalla ja nopeammin kuin ameriikasta. Omani sain ihan ilimatteeks kun kaveri innostui asiasta - PF mukaan ja saa ihan tismalleen oikean kokoisen. Muutama kuva webistä mukaan ja sitten vaan disainia pohtimaan tupakkiaskin kanteen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2010, 16:45:39 ip kirjoittanut Pastori »
Kirjattu

china

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 30
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #50 : Elokuu 09, 2010, 15:04:29 ip »

Totta. Fiilisjuttuja :) Mutta kaunis ja laadukas tampperi ei kuitenkaan ole kovin iso sijoitus jos on jo laittanut tonnin (tai enemmänkin) koneeseen ja myllyyn...

T. Teme

Näin juuri, ja itse asiassa jossain kohtaa tamppereita katsellessani tajusin, että olen jotenkin kiintynyt tuohon Isomacin versioon. ;)
Kirjattu
Isomac Tea + Compak K3 Touch

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #51 : Elokuu 11, 2010, 10:23:57 ap »

Näin juuri, ja itse asiassa jossain kohtaa tamppereita katsellessani tajusin, että olen jotenkin kiintynyt tuohon Isomacin versioon. ;)

http://www.flickr.com/photos/fixedgear/4392321274/ Miltäs tuollainen näyttäisi?
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

Juqi

  • Americano
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 313
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #52 : Elokuu 11, 2010, 15:09:33 ip »

http://www.flickr.com/photos/fixedgear/4392321274/ Miltäs tuollainen näyttäisi?

CK näyttää aina hyvältä. Tampperissa ja pyörässä.
Kirjattu
Give a man an espresso, and he will drink for a day. Teach a man how to make an espresso, and he will be frustrated for a lifetime.

china

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 30
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #53 : Elokuu 18, 2010, 21:58:55 ip »

http://www.flickr.com/photos/fixedgear/4392321274/ Miltäs tuollainen näyttäisi?

Oho, melkein lähtee Visa vingahtamaan jos jostain löydän, eikä sillä ole kyllä mitään tekemistä kahvin laadun parantamisen tavoittelun kanssa! Lähden Eurobikeen parin viikon päästä, siellä varmaan näkee tuollaiset mutta siellä ei ole mikään suoraan ständiltä yleensä kaupan.
Kirjattu
Isomac Tea + Compak K3 Touch

china

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 30
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #54 : Elokuu 18, 2010, 22:05:21 ip »

Ok, tilaukseen lähti. Noita on ja on ollut pyörissä useampi, joten... Ei varsinaisesti halpa, mutta ei se mittää.  ;D
Kirjattu
Isomac Tea + Compak K3 Touch

Joona_s

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 934
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #55 : Elokuu 19, 2010, 16:17:55 ip »

 :o

Tuo näytille joku kerta
Kirjattu
"We sales specialty coffee"

china

  • Cappuccino
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 30
Vs: Kokemuksia ja ajatuksia tamppereista
« Vastaus #56 : Elokuu 19, 2010, 21:34:16 ip »

Joo, tuon toki. En tiedä onko mitenkään erityisen pro-tampperi, mutta jotenkin sopii omalla kohdallani teemaan niin hyvin. ;)
Kirjattu
Isomac Tea + Compak K3 Touch