Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia / vaihtoehtoja Saeco Aroma?  (Luettu 2784 kertaa)

blc

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1
Kokemuksia / vaihtoehtoja Saeco Aroma?
« : Elokuu 29, 2010, 17:48:01 ip »

Koitin etsiä laitteesta aikaisempia keskusteluja, mutta eipä tuntunut oikein mitään löytyvän. Sinänsä vähän kummallista kun ainakin ulkomailla laitetta pidetään yhtenä parhaimmista ns. "entry level" puoliautomaateista. Itse olen aika lähellä tilaamassa tätä, mutta jos jollain on heittää tähän muita laitteita joita kannattaisi harkita, niin se olisi mukavaa. Mielellään suunnilleen samassa hintaluokassa, eli ~200 euroa.

Huonoahan tuossa vehkeessä on ainakin painekahva ja panarello, mutta kummatkin saa vaihdettua "retrofittinä" parempiin versioihin (ainakin Seattle Coffee Gear myy). Ajattelin aluksi lähteä liikkeelle vakio-osiolla, ja jos/kun "nälkä kasvaa syödessä", niin sitten hommaan ei-painekahvan, myllyn, tampperin ja paremman vaahdotusvarren, jne.

Onko tällaisessa suunnitelmassa järkeä...?
Kirjattu

Tuomas

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 649
Vs: Kokemuksia / vaihtoehtoja Saeco Aroma?
« Vastaus #1 : Syyskuu 22, 2010, 22:16:22 ip »

Onko tällaisessa suunnitelmassa järkeä...?
Luota vain omaan näkemykseesi!

Sellaisessa suunnitelmassa, joka sopii omiin tarpeisiin, tavoitteisiin ja taloudellisiin resursseihin, on aina järkeä.

Samaa masiinaa katselin itsekin, mutta ostin sitten painakahvallisen krupsin. Nyt on lisänä mylly. Painekahvatonta en laitteestani järkevästi saa, eli edessä on jossain vaiheessa parempi keitin. On aina etu siitä, jos samaa keitintä pystyy lisätarvikkeella muokkaamaan paremmaksi, eli normaalikahvaiseksi. Siinä vaiheessa on sitten oltava hyvä mylly. Ostat kerralla sitten sellaisen myllyn, että saat keittimen hajotessa siirtyä kerralla kunnon keittimeen. Jos siis etenet harrastuksessa siihen asti. Mutta painekahvaisellakin saa kelvollista kahvia, monelle kelpaa se. Itse siirryn askeleen eteenpäin sitten, kun Krups sanoo sopimuksen irti, mutta mitään kiirettä ei siihen vaiheeseen ole.
Kirjattu
"Älä paahda kahvipapujasi markkinoilla"
Etiopialainen sananlasku.
Pavoni Professional ja Ascaso i-Mini