Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Dolce gusto?  (Luettu 15265 kertaa)

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Dolce gusto?
« Vastaus #15 : Tammikuu 10, 2014, 02:39:40 ap »

Expertin verkkokaupasta (49€ + pk 2€). Mutta se tarjous oli ja meni samantien. Olisin ostanut vielä toisen keittimen lahjaksi seuraavana päivänä, mutta hinta oli jo tuplaantunut. Googlasin samaa mallia vielä uudestaan ja halvin löytynyt taisi olla n.80€. Kyseessä siis valikoimasta "poistuva" Essenza C101. Sen kampanja-alennuksen (40€) otin tietysti kapseleina, kuten varmasti valmistajakin on mielessään kaavaillut.

Nykytiedon valossa voisin maksaa ko. laitteesta jopa sen tuplahinnankin. Rekisteröimällä keittimen, siihen sai jopa 5 vuoden takuun. Haluavat varmasti Nestlelläkin, että kuluttajilla on laitteet kunnossa...kapseleilla se tulos tehtäneen.

Hieman ihmetyttää Nestlen markkinastrategia, kun ovat tuoneet itse-itselleen "kilpailijaksi" Nescafe Dolce Guston. Ilmeisesti tarkoituksena on pitää Nespresso "premium" -tuotteena omine kapselijakeluverkostoineen ja DG sitten "bulkki" -tuotteena vähittäiskauppojen hyllyillä? Tai ainakin luoda tällainen mielikuva kuluttajille. Nespresso keittimiä valmistaa usea eri laitevalmistaja, kun taas DG laitteiden takana on pelkästään Krups.

Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*

migu2

  • Tuplaristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2086
Vs: Dolce gusto?
« Vastaus #16 : Tammikuu 10, 2014, 08:39:21 ap »

Parilla kaverilla on noita Nespressokoneita... ei hajuakaan mallista, mutta toinen niistä on ainakin hieman kalliimpi ja enempi tehty maitojuomia varten. Aika hirveetä litkua noista on kyllä pihalle tullut. Kahvi ei mielestäni säily kapseleissa loputtoman pitkään, sillä se maistui vanhalta ja ummehtuneelta. Cappuccino oli ikävän pistävän ja tympeän makuista.
Jotain lämmön- ja nestemäärän säätöjä noissa on ja onhan kapseleita loputon määrä erilaisia. Eli ajan kanssa jos pääsisi säätämään niin varmasti makukin olisi toista luokkaa.
Hauska nähdä miten kauan tämä kapselibuumi kestää. Itse hommasin Tassimon olikohan 2005, jolloin minua pidettiin hulluna, että ei noita laitteita kukaan koskaan tule ostamaan ja napitkin ovat hirveän kalliita... Silloinhan Suomessa ei näistä laitteista tiedetty vielä yhtikäs mitään. Voisi hieman pessimistisesti veikata että muutaman vuoden päästä noita laitteita saa käytettynä tai jopa uutena puoli ilmaiseksi.
Kirjattu
Expobar Brewtus IV-R + Eureka Mignon Silenzio Specialita (espresso) + Baratza Sette 270 (dripper/aeropress) + Behmor 1600 x 2

vemuli

  • Espresso
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 632
Vs: Dolce gusto?
« Vastaus #17 : Tammikuu 10, 2014, 11:01:31 ap »

Makuasioitahan nämä ovat. Yhtäkään nespressoannosta en ole jättänyt juomatta, vaikka kaikki eivät ole olleet mieleisiäni. Portofinon kanssa olen onnistunut valmistamaan "viemärikamaa" useamman kerran. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että Nespressolla tulisi parempaa. Epäonnistumisen mahdollisuus on vain minimoitu. Ja eri kahvilaatujen välillä siirtyminen on vaivatonta ilman "myllysulkeisia".

Ehkäpä Nespresso on vähemmän "harrastamista", kuin "oikeat espressokoneet"? Minun kohdallani tuo ainakin pätee. En koe Nespressoa harrastamiseksi ollenkaan, mutta ison koneen parissa "hifistelyn" kyllä. "Hifistely" siis hyvässä mielessä.

Nespresso on oikeasti vahva toimija Euroopassa. On ollut sitä jo vuosikymmeniä. Varmaan nykyisen kapselibuumin jälkeen koneita saa halvalla käytettynä, ainakin Suomessa. Uutenahan niitä on saanut jo nyt puoli-ilmaiseksi. Eikä tuo normihintakaan mikään iso ole, kun satkulla näitä saa. Kahviannoksen hinta näissä tulee väkisinkin aika suureksi, verrattuna muihin tuotteisiin. Valmistaja tekee tuloksen kahvilla. Koneet ovat vain tuloksenteon välikappaleita. Loppuuko Nespresso tuotteena ajan kuluessa? Varmaankin, mikäänhän ei ole ikuista, mutta luulen siihen menevän vielä vuosikymmeniä. Ainakin toivon niin. Haluan jatkossakin nauttia hyvästä kahvista vaivattomasti.
Kirjattu
*Brasilia Portofino, Rancilio MD 50 ST, LaPavoni Europiccola, 1zpresso JX Pro, Wilfa WSCG-2*