Ristretto

Kahvikeskustelu => Kahvinvalmistuslaitteet, kahvimyllyt ja -tarvikkeet => Aiheen aloitti: tirofaux - Lokakuu 21, 2009, 19:01:52 ip

Otsikko: Rancilio takuuhuolto pk-seudulla
Kirjoitti: tirofaux - Lokakuu 21, 2009, 19:01:52 ip
Paulig Pro (http://www.coffeeplease.fi) (Helsinki, Lauttasaari) suoritti Rancilio Rocky No Doser -myllylleni takuuhuollon. Laite oli ostettu toukokuussa espressocoffeeshop.com (http://espressocoffeeshop.com)-verkkokaupasta (Italia). Laitteessa oli sen verran vikaa että espressojauhatus ei onnistunut.

Rockyn ongelmiin liittyen en saanut vastausta kyselyihini laitteen myyjältä tai Ranciliolta. Paulig Pro taas tarjoaa pääasiassa palvelua yrityksille ja huoltopuoli keskittyy kahvilalaitteisiin. Rocky kuitenkin kuuluu Pauligin edustamiin Rancilion tuotteisiin. Pauligin puolelta oli varsin ystävällistä että he suostuivat ottamaan kahvimyllyni takuuhuoltoon. Päätös laitteen huoltoon ottamisesta kesti tosin useita päiviä, johtuen varmaankin siitä ettei asiointi yksityishenkilöiden kanssa kuulu heidän pääasialliseen toimintaan. Ehkäpä laitteen voimassa ollut takuuaika, kuluttajansuoja EU:n sisällä sekä esille nostamani viestintäongelmat Rancilion ja laitteen myyjän kanssa vaikuttivat asiaan. Yritin myös korostaa ettei huoltotarpeeni ole kiireellinen. Huoltotiskillä näytti tosin vierailleen myös useampikin Silvia.

Ihmiset Pauligilla olivat aina erittäin ystävällisiä. Kannattaisi varmaankin siirtyä yritysasiakkaaksi. Lopulta hyvän aikaa huollossa vietettyään Rocky vaihdettiin uuteen. Kotioloissa yksi mylly riittää, joten laittanen Rockyn myyntipalstalle kunhan ehdin.