Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Pikahakua monipuolisempi haku löytyy valikon Haku-painikkeen takaa.

Kirjoittaja Aihe: Laitteistopäivitysideoita/ebay?  (Luettu 9554 kertaa)

joni

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 155
Laitteistopäivitysideoita/ebay?
« : Syyskuu 14, 2008, 23:28:23 ip »

No niin..tässä on nyt vuoden verran juotu AEG-espressoja ja todettu harrastuksen päivittäinen miellyttävyys. AEG on tuottanut hintansa arvoisesti jokapäiväisen juomakiintiön kiitettävästi. Nyt mieleen on kuitenkin tullut keittimen ja myllyn päivitys(kait aika yleistä?). Elikkä haluaisinkin kuulla teidän mielipiteenne mitä minun kannattaisi harkita seuraavaksi. Mielestäni keitin ja mylly ovat aikalailla näkyvillä keittiössä, joten ulkonäköäkin saisi laitteilla olla. Pidän todella paljon La Pavonin europiccolan ja professionalin ulkonäöstä. Keitin on kuitenkin aika kallis uutena, joten olen harkinnut sellaisen ostamista käytettynä. Mitä tulisi varmistaa käytetyn ostamisessa? Katselin Ebaystä, että La Pavonia saisi aika edullisestikin(150-250€) esim.italiasta ja saksasta. Uskaltaakohan ostaa noin sokkona, vai käskenkö kaveriani Milanossa hankkimaan? Onko tuollainen keitin vaikea käyttää? Muita suosituksia keittimeksi?
Ideoita myllyksi?
Pääasiassa teen vain espressoja.
Kirjattu
La Pavoni Professional + Demoka Minimoka M207

joni

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 155
Vs: Laitteistopäivitysideoita/ebay?
« Vastaus #1 : Syyskuu 18, 2008, 15:40:53 ip »

noh, pitänee lähteä kokeilemaan onneaan ominpäin. Eiköhän se ihan hyvä keitin ole.
Kirjattu
La Pavoni Professional + Demoka Minimoka M207

Bule

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 121
Vs: Laitteistopäivitysideoita/ebay?
« Vastaus #2 : Syyskuu 18, 2008, 17:03:32 ip »

Kyllä netistä on kaikenlaista tullut tilailtua. Tottakai riskit pitää muistaa. Tuolla hinnalla saattaisin jo kokeillakin. Katsoin vähän tarjontaa ja ainakin enklannin ebayssä moni kone oli jonkun isomman myyjän listoilla. Niistä onneksi on jotin palautettakin saatavilla, eli voi katsoa onko muilla ollut sen myyjän kanssa ongelmia.
Vipukoneista en osaa neuvoa mitään.
Itse tilasin Minimokan myllyn Saksasta. Siitä on paljonkin juttua tällä foorumilla. Varmasti parempiakin löytyy mutta tuolla pääsee ihan varmasti alkuun. Postikulujen kanssa noin 200e.

Good luck!
Kirjattu

Niko

  • Pikakahvi
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Laitteistopäivitysideoita/ebay?
« Vastaus #3 : Syyskuu 18, 2008, 21:01:26 ip »

Kyllähän  Pavoni hyvä keitin on, kun vaan tietää mihin on ryhtymässä... Ei se mun mielestä niin vaikea tapaus ole, kuin yleensä annetaan ymmärtää, mutta shottien laatu heittelee enemmän kuin muilla vehkeillä.
Mulla on ollut Pavoni n. 3 v., enkä ole kyllä haikaillut muiden perään, tuntematta ihmistä en kuitenkaan sitä heti suosittele.(Täytyy olla varmaan vähän hullu)
Se lämpenee nopeasti, vaahdottaa hyvin, onnistuessaan tekee todella hyviä shotteja. Ei ole kovin montaa rikki menevää osaa.
Kirjattu
Rocket Cellini Evoluzione / La Pavoni Pro / Mazzer Mini-E