Ristretto

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Huom! Tämän yläpalkin pikahaku hakee vain siltä alueelta tai ketjusta, joka sinulla on auki.

Kirjoittaja Aihe: Kahvia Luxemburgissa ja sen naapurimaissa  (Luettu 2472 kertaa)

Nasuli123

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 146
Kahvia Luxemburgissa ja sen naapurimaissa
« : Maaliskuu 01, 2011, 14:46:37 ip »

Haulla en vastaavaa ketjua löytänyt, joten teen asiasta uuden.

Reilun kolmen viikon kuluttua lähden Luxemburgiin. Visiitti kestää sen 2,5 kuukautta ja sen takia kahvi kiinnostaa. Mitä paahtimoita/kahviloita tiedätte sieltä löytyvät.

Heti ainakin bongasin sieltä Knopesin.

Tietenkin tarkoituksena on myös todennäköisesti tutustua naapurimaidenkin kahvilakulttuuriin. Kokemuksia, suosituksia?
Kirjattu
Giotto Premium Plus + Mahlkönig K30 "Vario"
EK43, Mahlkönig Kenia

Teme

  • Administrator
  • Ristretto
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1497
    • ristretto.fi
Vs: Kahvia Luxemburgissa ja sen naapurimaissa
« Vastaus #1 : Maaliskuu 01, 2011, 16:35:35 ip »

Täällä olen usein piipahtanut jos olen Luxissa työmatkalla.

T. Teme
Kirjattu

Nasuli123

  • Macchiato
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 146
Vs: Kahvia Luxemburgissa ja sen naapurimaissa
« Vastaus #2 : Huhtikuu 06, 2011, 23:03:35 ip »

Knopesin kävin tsekkaamassa viikko sitten.

Astuessani sisään ajattelin, jälleen trendikahvila. Kuitenkin kun olin päättänyt käydä paikan kahvit testaamassa otin espresson ja myöhemmin suodatinkahvin. Sinäänsä positiivinen yllätys, että sain valita espressosekoituksesta tai parhaillaan päivän kahvina olevan SO-pavun väliltä, joka oli lopulta valintani. Heti espresson nenän eteen saatuani katsoin kupin ja juoman suhdetta ja heti tuli mieleen, "liian pitkä". Tosiaan se olisi maistunut paljon paremmalta hieman tiukempana.

Suodatinkahvin barista valmisti käsin yhden kupin Hariolla. Kahvi oli ihan okei, mutta itse odotin enemmän. (Blackburn Estate)

Mukaan otin yhden pussin Yirgacheffea, koska tunsin sen olevan "varmahko" valinta ja nyt viikon sitä nautittuna olen melko samoilla linjoilla mielipiteeni kanssa, että Knopesilla tehdään hyvästä raaka-ainesta "vain" kahvia eli pilataan se uuttovaiheessa.

Uskon kyllä vahvasti, että kahvi on Knopesilla baristasta kiinni, joten varmasti poikkean useamminkin. 8)

Valikoimaa kahvihärpäkkeistä kyllä löytyy. Siitä iso plussa, nimittäin alkavat Harion suodatinpaperit allekirjoittaneelta loppua.
Kirjattu
Giotto Premium Plus + Mahlkönig K30 "Vario"
EK43, Mahlkönig Kenia